Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. juli 2011 - 15:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Certificeringer

I forlængelse af denne tråd:

http://www.eksperten.dk/spm/936848

Hvor kan jeg købe et microsoft certificering/trainingkit henne?

Og hvordan ser disse certificeringer ud, er det et stykke A4 papir ligesom når man har bestået eksamen?
Avatar billede chalde Seniormester
20. juli 2011 - 16:06 #1
Kender til flere der har brugt bla. 4d og Superusers og været meget tilfredse.
Personligt har jeg købt kits på Amazon.

Og ja, du får bare et stykke papir og det varer ikke evigt. Skal løbende vedligeholdes.
Avatar billede keysersoze Guru
20. juli 2011 - 16:09 #2
Bøgerne kan du købe i de fleste online bogforhandlere - fx saxo, elounge og polyteknisk. Hver certificering har et nummer - søg på det plus ordet trainingkit og du har mere eller mindre alle forhandlere.

Selve certificeringen er virtuel - når du er færdig med en test i et testcenter får du et stykke papir med resultatet samt dine styrker og svagheder, men resten, altså dit egentlige transcript, bliver tilknyttet dit LiveID. Herfra kan du printe nogle papirer osv, men du får ikke et stort flot guld-diplom eller lignende.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. juli 2011 - 16:15 #3
http://www.antononline.com/images/MCSE2000_cert.jpg

Det her ser ellers pænt flot ud.

#1 Så dvs. hvis jeg stopper efter jeg har fået første diplom, så forsvinder det igen?
Avatar billede keysersoze Guru
20. juli 2011 - 16:29 #4
Det ser så også relativt gammelt ud - jeg ved at tidligere (for 3-4 år siden) kunne man bestille en "velkomstpakke" som bare var et lille plastikkort med navn og titel men det kan jeg ikke umiddelbart se at man kan mere. Har trods alt 10 beståede tests bag mig og jeg har endnu ingenting fået :)

Har du bestået en test forsvinder den ikke igen - men med tiden vil den selvfølgelig blive irrelevant. Derfor skal du så efterfølgende kigge op opgraderinger eller helt nye områder.
Avatar billede chalde Seniormester
20. juli 2011 - 16:30 #5
#3 Det udløber ja. Der er jo penge i skidtet for dem :)
Hos Cisco er det hvert 3. år, men mener flere af M$'s er nede på 1 år.

Men at et certifikat udløber fratager dig jo ikke din viden. Dog skal man ikke sætte lighedstegn mellem certifikat og praksis. I sidste ende er praktisk erfaring mere værd, men flere virksomheder tror (fejlagtigt) at certifikater betyder at folk er verdensmestre.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
24. juli 2011 - 10:11 #6
#5 Ok, jeg havde bare forståelsen af, at man fik et diplom som man kunne fremvise som bevis på sin viden inden for IT.

Men jeg kan nu forstå at disse diplomer er små stykker papire sm udløber igen.
Avatar billede chalde Seniormester
24. juli 2011 - 10:26 #7
Et certifikat er et bevis for at du har gennemført en eksamen der dækker over et specifikt område.

Der er 2 grunde til at de udløber:
1) Penge i lommen til dem
2) Det er sjældent du bruger alt (eller noget som helst) fra en certificering. Og som så meget andet, så er det nødvendigt at vedligeholde sin viden for at den stadig er "frisk".

Men generelt: Vent med certificeringer til en arbejdsplads betaler dem.
Avatar billede keysersoze Guru
24. juli 2011 - 11:46 #8
det var da en yderst logisk pointgivning...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
24. juli 2011 - 15:09 #9