Avatar billede renedk Nybegynder
19. juli 2011 - 11:00 Der er 11 kommentarer

Valg af internetudbyder?

Hej

Jeg bruger idag Dansk Kabel TV til internetudbyder, og giver 219kr. for en 10/2 forbindelse. Det burde kunne gøres billigere!

Kan man ikke vælge andre udbydere i mit område eller er det bare noget der siges?

Bor i Varde kommune.
Avatar billede The_Buzz Novice
19. juli 2011 - 11:08 #1
Hvad med http://www.energimidt.dk/Privat/waoo-fibernet/Sider/Bestil-waoo-fibernet.aspx - Waooo tror jeg de hedder.

30/30mbit koster 269,- og det er det mindste og billigste produkt. Personlig er jeg ganske godt tilfreds med min 60/60 ved dem.
Avatar billede noltus Novice
19. juli 2011 - 11:09 #2
Har i stofanet som tv udbyder? hvis,så kig på deres hjemmeside
Avatar billede chalde Seniormester
19. juli 2011 - 11:11 #3
Og ellers kan du jo altid få over kobber.
Så der hedder den Fullrate, Telenor, TDC osv..
Men vær opmærksom på at hastighed m.m. afhænger af afstand til central + kvaliteten af kobberet.
Personligt kunne jeg f.eks. ikke få andet end 6mbit stabilt ved en afstand på 2½km til min central.
Men det kan du forhøre dog om hos udbyderen.
Avatar billede renedk Nybegynder
19. juli 2011 - 11:31 #4
#1 - Det er ikke i mit område

#2 - Det er ikke i mit område

#3 - TDC er for dyre, Fullrate & Telenor har en 10/1 til 199kr. og en forbildelse, som min 10/2 til 249kr.
Avatar billede pstidsen Novice
19. juli 2011 - 12:40 #5
hvor får du telefon og evt. tv fra?
Avatar billede renedk Nybegynder
21. juli 2011 - 13:30 #6
Har ingen fastnet tlf, men tv kommer også fra Dansk Kabel TV.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
14. august 2011 - 18:01 #7
Det eneste alternativ er skyline eller et 3g mobilt bredbånd.

3G vil jeg nu ikke anbefale frem for den linje du allerede har.

Men helt ærligt 219 er jo ikke svimlende dyrt.

Er du nu helt sikker på, at der ikke er fibernet lagt ned ude på din vej, så du kan blive koblet op via en grav selv løsning?

Om ik andet, kan jeg læse mig til, at det formentlig bliver muligt:

http://newz.dk/varde-faar-gigabit-fibernet-til-sommer
Avatar billede renedk Nybegynder
14. august 2011 - 20:01 #8
Det er da dyrt i forhold til at man kan få en fiber forbindelse 15/15 til 200kr.-

Men må jo bare vente til det kommer til min vej. har søgt på sydenergi´s hjemmeside, og der kan ikke etableres på min adresse endnu.
Avatar billede ngr Praktikant
14. november 2012 - 18:44 #9
Hold dig langt væk fra STOFA.
Jeg har haft masser af problemer med TV siden jeg fik smart-tv, og denne oplevelse i dag vedr. bredbånd er meget typisk for dem:
DA jeg kom hjem for et par timer siden, var der ingen forbindelse.
Ringede til dem, og som sædvanlig bad maskineriet mig om at indtaste mit kundenummer, og som sædvanlig kunne medarbejderen ikke se det.
Han fik det så, og efter et par spm. sagde han, at jeg skulle stikker en nål ind i et hul bag på modem, og det ville med sikkerhed hjælpe. Jeg kunne ikke finde en nål, så jeg ringede af.
Ringede 10 minutter efter, blev igen bedt om kundenummer, som medarbejderen igen ikke kunne se (sådan er det HVER gang). Han kunne se, at den foregående havde skrevet i loggen, at vi havde checket kabler og resettet modem - RENT OPSPIND, det havde vi ikke gjort.
Han kunne så ikke finde anden løsning end at bestille en tekniker - til OM TO DAGE!
Fandt så en nål, og derefter virkede det!!!!!
Prøvede så at ringe ind igen, og nu fik jeg en hel tredje forklaring. OG SÅDAN ER DET HVER GANG.
Så nu skal jeg have læst strengen herover og se, hvem jeg skal skifte til, for jeg orker ikke Stofas behandling, som er så gennemført uprofessionel.
I øvrigt har jeg ført mit antennestik uden om smart tv boksen, for jeg orker ikke at slås med dem for at få den til at fungere.
Avatar billede renedk Nybegynder
16. november 2012 - 14:42 #10
Tak for oplysningen. Skriv gerne et svar
Avatar billede ngr Praktikant
17. december 2012 - 22:38 #11
Ja, det kunne da være sjovt at prøve :)