Avatar billede bjorn42 Nybegynder
12. juli 2011 - 15:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge ind i Windows XP

Hej.

Jeg sidder og skal hjælpe en person med hans laptop som han bruger privat. Den har været brugt til erhverv, og derfor skulle han logge ind med brugernavn og password.

Det skulle han så gøre hver gang, og derfor fjernede jeg brugeren i kontrolpanelet, da jeg ikke mente, der skulle password på admin.
Det virker dog ikke at logge ind som adminstrator (administrator)

Er der nogen, der har ideer til, hvordan vi så kan logge ind?

Han har ingen Windows XP CD iøvrigt. Og der er Windows XP Professional på maskinen.

Jeg forsøgte at komme på via fejlsikret eller via senest virkende tilstand, men uden held.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juli 2011 - 16:12 #1
Prøv og fjern kodeord på brugerne med Hirens Boot CD, programmet er under password and registry (14.0) og så er det ellers det øverste program i den kategori som hedder noget med Offline active password changer eller noget i den stil :)
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
12. juli 2011 - 16:24 #2
Jo tak. Nu downloader jeg fra en anden laptop, og det skal over på CD og kunne starte fra den laptop, hvor problemet er.

Går ikke ud fra, man bare kan brænde over og boote fra CD'en eller hvordan?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juli 2011 - 16:27 #3
du skal udpakke den fil du henter .zip, i den er der en .iso fil den skal du brænde ud på en cd det kan du med programmet imgburn (gratis) og du skal ikke bare brænde det på en disk som en alm fil, men som en iso disk.. dvs du kun kan tilføje den ene fil til cden og ikke flere så vil indholdet af .isoen blive brændt på disken og så kan du boote op på den og så kører det :)
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
12. juli 2011 - 17:24 #4
Jeg har kørt programmet nu, dog uden succes.
Jeg går stort set igennem defaults, men det er lidt som om programmet ikke vil gøre det. Kan det passe?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juli 2011 - 17:26 #5
hmm lyder meget underligt, havde du slettet en af brugerne og så er der kun 1 bruger nu eller er alle brugere derpå låste?
12. juli 2011 - 17:30 #6
... har PC'en tidlige været 'tilmeldt' et (firma)domæne ?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2011 - 18:14 #7
hent hirens boot cd

http://www.hiren.info/pages/bootcd

på den ligger det værktøj du skal bruge bl.a password changer + passwordless login

det her screenshot er lavet mini xp der ligger på den

http://www.imgplace.com/viewimg707/3980/69screenshot20110712180.jpg

m.v.h
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
12. juli 2011 - 18:28 #8
Brugeren er stadig på listen. Der står noget med clear / Blank users, hvilket jeg har gjort, men næste gnagn jeg prøver er de der endnu.
Jeg går ud fra man skal gemme opdateringen ?

@ Karise. Ja et hospital har maskinen været tilknyttet, men vi har ikke kontakt længere.
12. juli 2011 - 18:33 #9
... det er nemlig det der er problemet - brugeren skal under Login verificeres mod Domænet før Login 'godkendes' ... har set det flere gange før her på Eksperten.dk ...

Har du i Login 'vinduet' et 3. felt ? Evt. noget med [Advanceret] ?
12. juli 2011 - 18:35 #10
PS: Jeg/vi burde jo egentlig slet ikke 'gide' at hjælpe dig ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/bjorn42 Point ude: 630 ?
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

---
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
12. juli 2011 - 18:48 #11
@ Karise.
Du har ret, jeg skal lukke min spørgsmål, det vil jeg få gjort.

Jeg har kun "indstillinger" og der sker ikke noget, når jeg klikker på det.
Inden jeg skal skrive user og pass bliver jeg bedt om at tryk ctrl Alt Delete, og så kan jeg så skriver user og pass.
Er der ikke noget, man kan gøre ved det så?

Jeg prøvede at køre Mini XP, men det hjalp heller ikke noget.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
12. juli 2011 - 19:09 #12
Jeg har nu fået rettet password på en af brugerne, så jeg kanb logge ind i Windows igen. :)

Men jeg vil stadig gerne have slettet at man overhovedet skal logge ind?
12. juli 2011 - 19:40 #13
... kontrolpanel - Brugerkonti - ...

Slet/fjern alle andre brugerkonti undtagen den du skal bruge / den du bruger nu...

Der vil muligvis også være en .NET* bruger - den skal også slettes...
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
13. juli 2011 - 12:50 #14
Tak for hjælpen. Det lykkedes lidt ad vejen. :)