Avatar billede perhol Seniormester
12. juli 2011 - 15:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Firefox - Søgning i adresselinjen

Jeg bruger Firefox 5.0
I dag kom jeg ved en fejltagelse til at skrive en søgetekst i adresselinjen i stedet for i søgefeltet.
Det er jo så heldigt at Firefox er smartere end jeg er ;-b
Den åbnede en søgeside med nogen passende resultater.
Men til min overraskelse var det Yahoo search den åbnede i!
Jeg har brugt Google i mange år, så det undrede mig.
Jeg åbnede Firefox's configurationsfil (about:config i adresselinjen) og søgte efter teksten yahoo.
Jeg fandt følgende:

Indstillingsnavn;Status;Type;Værdi
browser.contentHandlers.types.1.title;;My Yahoo
browser.contentHandlers.types.1.uri;;http:// add.my.yahoo.com/rss?url=%s
browser.search.param.yahoo-fr;;chr-greentree_ff&type=827316
browser.search.param.yahoo-fr-cjkt;;moz35
browser.search.param.yahoo-fr-ja;;mozff
gecko.handlerService.schemes.mailto.0.name;;Yahoo! Mail
gecko.handlerService.schemes.mailto.0.uriTemplate;;http:// compose.mail.yahoo.com/?To=%s
keyword.URL;;http:// search.yahoo.com/search?ei=utf-8&fr=greentree_ff1&type=827316&p=

Teksterne for Status og Type har jeg ikke medtaget. De er for alle linjer Standard og Streng.

Hvordan får jeg det ændret så Google bruges som søgemaskine?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
12. juli 2011 - 15:55 #1
Avatar billede amews_aj Nybegynder
12. juli 2011 - 15:56 #2
Eller prøv bare at højreklikke på keyword.URL og klik nulstil.
Avatar billede perhol Seniormester
12. juli 2011 - 16:26 #3
Jeg prøvede den med keyword.URL men rettede google.com til google.dk
Det virker.
tak.
Læg et svar.
Avatar billede perhol Seniormester
12. juli 2011 - 16:28 #4
UPS. så ikke lige at du allerede har lagt det som svar.
google.com virker også, men vil hellere have google.dk