Avatar billede maggie Nybegynder
12. juli 2011 - 15:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Videokamera

Hej Alle

Jeg skal snart på ferie sydpå med familien, og vores videokamera er gået i stykker.

Så nu vil jeg købe et nyt. Synes lidt det er en jungle - så hvad skal man vælge??

Har regnet med at bruge en 4-5000 kr. på den

Er det ikke smart at få en med hardisk? - skal nemlig have filmene redigeret inden jeg lægger dem på en skive

Mvh
Maggie
12. juli 2011 - 15:23 #1
... i praksis -> Memorykort af en eller anden art ?
12. juli 2011 - 15:25 #2
NB NB:
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/maggie ?
Husk at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål; det har du slet ikke gjort noget som helst af - endnu...
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede snedker1 Juniormester
12. juli 2011 - 18:18 #3
Hellere hukommelskort end harddisk - hvis du er så uheldig at tabe det eller det på anden vis går i stykker - så kan du altid få fat i materialet hvis det er på kort ! på harddisk er det straks sværere !
Avatar billede Cypern Nybegynder
12. juli 2011 - 20:04 #4
Vælg et med SD kort..

Et kamera du vil blive MEGET imponeret over er Canon Legria HF M41 den har en CMOS chip der er 50% større end konkurrenterne og dermed ekstrem lysfølsom.

Ja 2.4 mega pixel lyder ikke af meget, men den er designet til video 1920x1080 altså pixel for pixel full HD, fremfor andre kameraer som har 2 til 3 gange så mange pixels og dermed skal interpolere for at kunne filme i full HD.

Tro mig når jeg skriver at dette kamera kan præsentere de mest klare og flotteste video optagelser under alle lysforhold, jeg endnu har set på et "hjemme" video kamera under 10.000kr.

http://www.pcpro.co.uk/reviews/camcorders/366739/canon-legria-hf-m41
Avatar billede snedker1 Juniormester
12. juli 2011 - 20:32 #5
Jo men er det ikke lige over budgettet 4-5000 kr
står kameraet ikke til 6000 ?
Avatar billede Cypern Nybegynder
12. juli 2011 - 22:36 #6
Ja, det står til ca 5300 på nettet. Men det er absolut det værd, du vil blive forbavset over kvaliteten specielt indendørs om aftenen, helt uden efterglød fordi ISO er skruet op.
Fantastisk...
Avatar billede maggie Nybegynder
19. december 2011 - 12:51 #7
Tak for de gode ideer, men kom ikke rigtigt videre med dem pga manglende finanser :-)

Spørgsmål lukkes