Avatar billede gimigting Nybegynder
05. juli 2011 - 13:19 Der er 5 kommentarer

er det snyd, eller er der logik i det?

har set lidt på top-data og tror jeg vælger at købe en pc derinde:

men noget forvirre mig, jeg har set på disse tre maskiner:

http://www.topdata.dk/product.asp?product=7519

http://www.topdata.dk/product.asp?product=7419

http://www.topdata.dk/product.asp?product=7621

som udgangspunkt virker det på mig som om link 1 altså den som koster mindst, er bedst. de siger den er på niveu med en i7 processer?

men hvad ville i vælge?
Avatar billede nysted Nybegynder
05. juli 2011 - 13:40 #1
Benchmarks taget fra CPUBENCHMARK
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
AMD Phenom II X4 955            3,953
Intel Core i5-2500 @ 3.30GHz    6,484
AMD Phenom II X6 1090T            6,050

Så at sige den billige yder som en moderne I7 er nok en overdrivelse :)
Personligt ville jeg gå efter intel modellen, men det er en smagssag. Det som du kan være nogenlunde sikker på er at fornemmelsen af en hurtig computer både under opstart af maskinen og ved spil og brug af programmer... ER at en moderne Solid State Disk giver value for money ud over alle grænser hvis man eksempelvis sammenligner med at bruge mange penge på grafikkortet alene...
Så det var lige mine indput :)
Avatar billede gimigting Nybegynder
05. juli 2011 - 13:42 #2
så link nummer 3 ville være den bedste? (:
Avatar billede nysted Nybegynder
05. juli 2011 - 13:49 #3
Tjaa den ville jeg gå efter, og så ville jeg kigge mig om efter en SSD til at lægge styresystem samt de vigtigeste programmer og spil på, da det forbedre oplevelsen/ydelsen markant :)
Avatar billede gimigting Nybegynder
05. juli 2011 - 13:55 #4
hvad er en ssd? (;
Avatar billede Simon14 Nybegynder
05. juli 2011 - 14:39 #5
en ssd er en solid state harddisk. den skulle være hurtigere til nogle ting, men jeg mener bestemt ikke at 80gb ssd er 1000kr værd!

(kopieret fra wikipedia:
Solid State Drive
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Solid State Drive (SSD) er en lagerenhed, som blandt andet anvendes i USB-nøgler og computere.

SSD-enheder, vil formodentlig fremover erstatte den mekaniske harddisk i computere, grundet større robusthed, i kraft af manglende bevægelige dele.
[redigér] Fordele

Fordele ved anvendelse af SSD i forhold til en harddisk:

    Ingen støj
    Robust
    Lavt strømforbrug
    Lav søgetid
    Lav varmeudvikling

[redigér] Ulemper

Ulemper ved anvendelse af SSD i forhold til en harddisk, anno 2010:

    Produktionsomkostningerne pr. GB-lagerplads er væsentlig højere end for en harddisk
    Mister ydelse med tiden på grund af slitage, blandt andet bliver skrive- og læsehastighed nedsat.

jeg synes ærligt talt ikke at du burde købe sådan en, men det er jo også bare min mening

OG JEG GIDER IKKE DISKUTERE MED ANDRE DER HAR EN ANDEN HOLDNING!

det topdata mener med at den kan måle sig med en i7 er en kraftig overdrivelse! men sådan nogle computer firmaer overdriver næsten altid...