Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2011 - 19:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Websites på IIS 6.0

Hej,

Jeg har et problem med min webserver på Windows server 2003 Ent. Edi.
Jeg har oprettet et websted på min Server, men jeg kan ikke få adgang til det fra IE eller andre browsere.
Hvad har jeg gjort galt i opsætningen??
Avatar billede Henryk Nybegynder
21. juli 2011 - 22:57 #1
1. Har du åbnet HTTP port på firewall ??
2. Har du åbnet HTTP port på router ??
3. Heviser du på din router trafiken til port 80 kaldt HTTP til den computer hvor hjemmeside er oprettet ?

Hvis port 80 kald også HTTP er lukket på firewall eller roter kan du ikke se dit hjemmseide.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2011 - 12:25 #2
#1:

Jeg kan godt få adgang til standard webstedet http:\\servernavn, Server domæne eller ip adresse.
det er når jeg vil lave et nyt websted.
Det er INTERNT jeg ikke kan se det nye websted.

1. Firewall på server er ikke startet, der er indbygget firewall i router.
2. standard er port 80 åbnet
3. porten er åben.

når jeg laver et nyt websted, er porten 80.
Avatar billede Henryk Nybegynder
22. juli 2011 - 14:35 #3
Så lyder det lidt mystisk. De eneste jeg tanke på er INTRANET er den opsat? Hvis problemet ligge ikke der så har jeg ikke flere forslag.

Jeg selv bruge win2003, og har oplevet lignende problemer flere år siden. Til sidst har jeg bare geninstalleret helt forfra og det løste min problem.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2011 - 11:23 #4
Ja, den kører som Intranet, men kan det have noget med DNS serveren at gøre?

Jeg har prøvet at geninstallere win2003, uden det afhjalp problemet.
Avatar billede Henryk Nybegynder
23. juli 2011 - 15:14 #5
Ved du hvad. Jeg har lignende problemer med server i min sommerhus. Der bruger jeg en Skyline internet udbyder. Og de har sammensat deres netværk følgende at man kan ikke gå på egen hjemmeside fra samme IP adresse. Jeg omgå den problem med at bruge Opera browser. Fordi, hvis jeg slå turbo funktion til under Opera, så surfer jeg på internet fra en fremme IP adresse. En Ip adresse der er tildelt fra Opera server. Og på den måde kan jeg se min egen hjemmeside. Ellers er det umulig.

Og du har ret at det er noget gakgak med server DNS. Men hvis du har i orden indstillinger på router, så DNS tildeles automatisk. Men som skrevet før jeg har ikke mere konkrete forslag. Du må lede efter hjælp en anden sted. Eventuel hvis du bo i nærheden af mig måske kan vi mødes og lege samme? Jeg ved ikke om det hjælpe men man kan da prøve. Hvor er det hen du bo?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2011 - 13:25 #6
Lukker Spørgsmål

Henryk:
- Er du ikke fra Danmark, jeg kan næsten ikke forstå hvad du skriver.
- Lege Sammen????, Hvad mener du med det

Når men Trækker mine points til mig igen.
Avatar billede Henryk Nybegynder
24. juli 2011 - 14:04 #7
Jep du har ret. Jeg er ikke helt dansker. Så tit udtaler jeg mig helt forkert. undskyld. Det med at lege sammen har jeg ment at møde og gennemgå din router og server tin efter trin. Men, det er ikke nogen must, hvis du ikke vil det. Hilsen
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
27. oktober 2011 - 20:53 #8
Har du prøvet direkte på serverens IE, det kan godt lyde som et DNS problem.