Avatar billede Jonassthur Nybegynder
24. juni 2011 - 00:52 Der er 2 kommentarer

Streaming fra NAS til hjemmebiosystem

Hej eksperter!

Hvis jeg køber et hjemmebio-system som fx der her : http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hjemmebiograf/BCS303/pioneer-hjemmebiograf

Ville jeg så kunne streame fuld HD materiale fra en NAS server, via fx et almindeligt ethernet-kabel, så den kører gigabit?

For så kunne jeg have alle mine film og alt min musik liggende på min NAS, og så streame gennem blu-ray afspilleren der følger med der, og så efterfølgende sende billedet gennem HDMI til min skærm.

Men vil det kunne lade sig gøre??
På forhånd tak!!!
Avatar billede triton Nybegynder
24. juni 2011 - 06:53 #1
Ja det vil formentlig virke. Jeg streamer selv fra en Netgear NAS til en PS3. Du skal bare soerge for at det er DLNA. Bemaerk at der er forskel paa hvilke formater afspilleren koerer med. Pioneer ser umidelbart noget skrabet ud, der er bland andet ikke mkv format. Men den kommer selvfoelgelig an paa vilket format du har din musik / film samling i. JEg ville maaske kigge naermere paa en alternativ enhed at streame til som f.eks. Boxee, eller en PS3 hvis du vil have BlueRay afspiller, ogsaa kombinere det med et godt anlaeg.

Skriv bare hvis der er flere spoergsmaal.

Hygge
Avatar billede Jonassthur Nybegynder
24. juni 2011 - 17:28 #2
Iflg. Pioneer's egen hjemmeside understøtter den fuldt ud MKV?

Men hvis jeg kører den over en PS3 eller noget andet, så mangler jeg jo stadig nogle højtalere, og det løber jo op i en noget anden pris :)

Tak for det ind til videre :)