Avatar billede cfjensen Nybegynder
18. juni 2011 - 23:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kode 80070005

Jeg har haft windovs recovery virus. Denne er fjernet og systemet kører normalt. Dog virker autopdate ikke. Den siger at den ikke kan søge efter opdateringer. Videre - der opstod en fejl..... kode 80070005. Jeg har Googlet en del på fejlen, men ikke kunnet finde et fix som kunne klare det.

Løsning imødeses

Kunne evt. opgradere til Windows 7, men vil det løse problemet

Frits
19. juni 2011 - 10:34 #1
...Kunne evt. opgradere til Windows 7, men vil det løse problemet ... - JA - selvfølgelig. WIN7 instalationen vil jo rydde det hele og lægge en frisk WIN7 instalation ind ...

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/cfjensen - Point ude: 630  du vil få mere FEEDBACK hvis du selv giver FEEDBACK på / lukker dine tidligere spørgsmål !!!
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

Du har vel fået en del automatiske rykker E-mail om dette ?

Det virker 'negativt' med disse "Point ude: 630 "

---

SÅ kan det jo være at det skulle dukke et 'fix' op *S* ...
Avatar billede cfjensen Nybegynder
19. juni 2011 - 11:04 #2
Jeg har desværre ikke fået nogle rykkere. Men nu har jeg brugt noget tid på at sætte mig grundigt ind i FAQ. Det er ikke helt  simpelt at lukke et spørgsmål. Det er ikke alt logikken jeg fatter, men nu er der ryddet op. @ karise_larry Tak for påmindelsen.

Jeg er klar på, at en ren win 7 vil rydde det hele, men en opgradering sikrer jo installerede programmer, kontaktinformationer, diverse indstillinger, mapper og filer. Så spørgsmålet går på om "nissen følger med"
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 11:23 #3
Avatar billede cfjensen Nybegynder
20. juni 2011 - 11:25 #4
Har kørt fix i agressive mode - men det hjalp ikke.
Avatar billede cfjensen Nybegynder
28. juni 2011 - 21:15 #5
Problemet har jeg stadig. Nogen ideer?
28. juni 2011 - 21:32 #6
Nu har du jo 'klaret' dine 'hænger' tråde *S*

Windows Vista

1. Download denne fil og gem et sted du kan finde igen i næste linie ->
www.kortelinks.dk/?HPOOH
2. Højreklik på en downloaded WindowsUpdate-Reg.cmd og vælg "Kør som administrator..."
3. Tjek Windows Update.
Avatar billede cfjensen Nybegynder
28. juni 2011 - 21:55 #7
Tak fordi du prøver at hjælpe mig med dette.

Jeg kørte som beskrevet og bekræftede med OK de gange hvor det blev meddelt at det var lykkedes. Derefter genstartede jeg. Men problemet er der stadig. Update kan ikke se at jeg nogensinde har søgt efter opdateringer. Jeg har slået brugerkontrol til, og min brugeraccount står som administrator. Stadig fejl 80070005
28. juni 2011 - 22:02 #8
Avatar billede cfjensen Nybegynder
29. juni 2011 - 22:57 #9
@karise_larry

Jeg tror jeg er på sporet. Det er jo noget med rettigheder. Og jeg kan konstatere, at selv om jeg er administrator kan jeg ikke omdøbe mappe i c:windows softwaredistribution. Når jeg ser i egenskaber har jeg ingen skriverettigheder i mappen. Et tip gik på at omdøbe den og så starte update via en kør kommando. Det lyder rigtigt at det kunne være løsningen. Den der damned virus har nok frataget mg nogle rettigheder som skal genoprettes??? Hvordan gør jeg det?
30. juni 2011 - 06:32 #10
(Andre i denne tråd ? - har ikke så meget tid...)
Avatar billede cfjensen Nybegynder
02. juli 2011 - 12:10 #11
Problemet er løst. Den omtalte virus - eller rensningen heraf - havde ødelagt mappen softwareDistribution i Windows mappen. Løsning heraf klippes ind nedenfor. For at kunne anvende den skal man have "superbrugerrettigheder" i Vista som kan opnås ved at gøre følgende: (klippet fra anden tråd)

højreklik på kommandoprompt og vælg kør som administrator så skrives følgende net user administrator /active yes  så skulle den indbyggede adm konto komme til syne som en logon mulighed. Husk så at sætte adgangskode på den.

Derefter kan softwaredistribution omdøbes osv :

Stop update service:

in run type services.msc, go to windows update and right click select stop.

Rename your softwaredistribution folder:

Go to C:\Windows and find the folder named SoftwareDistribution and rename it to something else.

NB to do this you will have to first make it visable (folder options>show hidden files), you may also have to alter permissions on the folder (right click>properties>security and make sure your user account has the permission to alter the file), also uncheck the read only box, then apply

now create a new folder called SoftwareDistribution in c:\Windows

Restart windows update:

in run type services.msc, right click on windows update and select start

Now restart your computer, and try to use windows update.

Nu spiller det. Læren for mig er, at gratis virusprogrammer ikke er gode nok. Har nu installeret Trend i betalingsversion, og kan se at den stopper mange grimme ting.

Især tak til Karise_lorry. Vi du have points så skriv lige ja tak i løsning, ellers lukker jeg sagen om en uges tid.
02. juli 2011 - 12:20 #12
... det var jo smart!

Læg selv et [svar] og la' os alle dele...

---

...gratis virusprogrammer ikke er gode nok... - første punkt er jo også Snusfornuft *S* ...
Avatar billede cfjensen Nybegynder
02. juli 2011 - 13:28 #13
Så er den ged barberet. Håber det kan hjælpe andre der har været ramt af Windows recovery virus,
Avatar billede onkeldum Nybegynder
05. marts 2013 - 07:48 #14
Fejlkode 80070005 :
Ok kan læse hvad der står - men hvad med os almindelige mennesker der får den fejlkode og ikke er it eksperter  - kunne eks. cfjensen ikke formulere det så vi også kan forstå det, os der ikke har en underforstået pc-forståelse ... efter højreklik på kommandoprompt hvor man skriver den første tekst .. ja derefter er det sort snak - kan det ikke forklares så det også kan udføres af os der ikke har en lægeuddannelse i pc kommandoraid - cfjensen tillykke med alle dine flotte point og din blankpolerede selvhøjtidlige klogskab  !!