Avatar billede Jim Rasmussen Novice
17. juni 2011 - 14:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside vurdering

Hej. Jeg har på opfordring ar mange forskellige ændret design på min hjemmeside. Så nu spørger jeg jer herinde. Hvad syns i? (:

Og hvad med indholdet? Navigeringen? og hvad med siden i en helhed? Mangler der noget? (:
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
17. juni 2011 - 14:04 #1
Hov xD

Siden er her --> http://www.d-zig.com
Avatar billede Counx Nybegynder
17. juni 2011 - 14:56 #2
Det er et fint nok template du har, men der mangler stadig at blive rettet nogle link, syntes at alt linker til det samme.

Der er ikke rigtig noget som fanger mine øjne og som virkelig fortæller hvad hjemmesiden handler om.

Nogle af de ting du prøver at hjælpe med, f.eks. den "living room", hvor der skulle komme en beskrivelse, virker ikke og derfor ville jeg ikke gå videre og tjekke hvordan du har gjort.

Alt i alt er det en side som jeg hurtigt ville zappe væk fra, hvis jeg ledte efter templates og hjælp til jQuery.
Prøv evt. at finpudse hjemmesiden lidt og ret de ting som man nemt overser når man bliver lidt for ivrig og vil ud med hjemmesiden som f.eks. nogle af dine eksempler.

//Counx
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
17. juni 2011 - 15:17 #3
Counx har fuldstændig ret. Der er intet der fanger øjet.

Det er lidt ærgeligt, for det er fedt når vi, som programøre kan dele vores viden.

Hvis jeg skal være ærlig, så ville jeg skifte mit design.. fuldstændig. Væk med de der store menu knapper i toppen. Og lav noget helt helt andet.

Til sidst, dine billeder: De er alt for dårlig kvalitet, hvis du spørger mig. Det er utrolig amatør agtigt at se på.

Husk! Du spurgte efter en site vurdering. Så regner jeg os med at du vil have ærlige meninger :)
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2011 - 17:39 #4
#2+3 I har vist misforstået noget..
Det er kode-templates. Ikke sites med indhold - ikke en billedudstilling!

Når det er sagt, så er jeg sgu heller ikke så glad for designet, lige nu..
- de 4 monsterknapper i toppen levner ingen plads til fremtidig udviddelse:
("Fonts", "Colors", "Books", "Tools", "Cools", "HTML5 kills Flash"...)
Mistanke: Du arbejder selv på en KÆMPE skærm (?)
Hvorfor ikke selv bruge den animerede menu-bar du demoer her: http://www.d-zig.com/demo/fa09de6c-ec71-44d2-9529-b4fc9905d03c/

Men værre er din homeknap, den store D-ZIG - den fanger al opmærksomheden
og bider sitet over i to (trediedele?), men har knapt nok en funktion..
- Væk med den (helt væk) der er aldrig nogen der bruger den slags knapper.
Vil du absolut have én (som logo), så læg den yderst til venstre/højre i menu-baren.

Ellers er det faktisk ikke så tosset, bunden er god, og de tre "business-links" nede til højre, perfekt.

Og de 3 standard links i listerne (Demo, Details, Get It) - forbilledligt letforståeligt : )

PS: Hvad fanden er "Draws" ?!? (Lyder lidt som underbukser!) => "Art" måske..

PPS: "3. I do not agree to my mail address or other contact information from this website are used for spam. This will result in your ip address will be "blacklisted" from this page and your mail will be supervised as spam in the future, and thus deleted without being read."
- Lidt pjattet - Det har du jo ikke en kinamands chance for at gennemføre alligevel...
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2011 - 18:58 #5
En god hjemmeside. Meget brugbar.

Jeg har ikke som sådan noget imod de kæmpestore menuknapper - men det ligner ikke en menu i øjeblikket og virker derfor ikke særlig godt.
Selve teksten på knapperne er også underlig kedelig, når nu sitet handler om alle mulige fede effekter og designs.

"Templates", "Draws" og "Guides" virker ikke særlig indlysende.
"Draws" kan måske udbyttes med "Designs", og "Guides" med fx "Gadgets" eller "Scripts" eller noget andet, der fortæller noget om indholdet.

Det virker underligt, at der er to udvalgte stykker af indholdet på forsiden. Du bør måske skrive "Tilfældige kodestumper" el. lign.
Desuden bør præsentationsteksten stå for sig selv, eller i det mindste til venstre, så man ser dette først. Måske kunne du krydre det med et billede eller noget flot grafik, hvor du flikker nogle af skærmbillederne sammen, og du kan skubbe de to stykker af indhold ned på ned under.

Jeg synes bestemt, at "Get it" bør udskiftes med "Download".

Dit sprog er generelt rigtig godt, humørfuldt og spændende, men pas på ikke at skrive for store tekstklumper ad gangen, fx på forsiden.

Lad være at bruge ";" i stedet for ":" i alle sætninger. Sprogligt bør du også lige efterse tegnsætningen, fx på "About"-siden.

Det er desuden ikke alle dine emner, der virker lige godt. Se scroll'eren eller uret (Jeg bruger Chrome).

Inde på de forskellige emner er det aller aller første, jeg har behov for at se (eller bare det, som jeg ønsker at se - måske den eneste grund til, at jeg faktisk klikker så meget rundt), dine demos! Eksemplerne på de scripts osv., som du har på siden er det vigtigste, og du har valgt en god metode til at vise dem.
Jeg ville dog gerne have, at "demo"-knappen er noget mere tydelig og fremhævet - måske placeret næsten først lige under overskriften. Det ville måske være smart, at man kom direkte til demosiden, hvis man på "Details"-siden klikker på billedet.

Sørg desuden for, at dine eksempelvinduer, der åbner og viser den demo, man har klikket på, også viser netop det, der ses af billedet. Det gælder fx "Textbox Watermark".

Derudover mangler du, at overskrifterne, der står på "Details"-siderne, også står ved hvert enkelt emne på kategorisiden.

Hvad skal brugeren egentlig have "Category" at vide for på kategorisiden ved hvert enkelt emne? Det vil jo altid være ens for dem alle på samme side. Brugeren kan jo bare kigge på kategori-sidens overskrift.
Du har heller ikke noget søgefelt, så det vil øjensynlig aldrig ske, at emner fra forskellige kategorier bliver blandet sammen.

Bjælken i bunden er yderst professionel og ser godt ud.

På "Partners"-siden ville det måske være smart, hvis man kunne klikke direkte på logoet eller firma-titlen.

Godt projekt. Masser af plads og overskuelighed. Menustrukturen er yderst simpel, og det må du godt fremhæve ved en simpel menu også.
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
18. juni 2011 - 01:14 #6
Mange tak for jeres svar. Jeg samler meninger og holdninger ind. Og ud fra alle de ting jeg har fået fortalt kan jeg se hvor flest mener at tingene skal optikeres.

Jeg vælger at give steeven alle points for hans meget uddybende svar!
Avatar billede mikaelch Novice
18. juni 2011 - 13:56 #7
ekstrem lidt tekste på siden lav lidt omkring siden og hvad den omhandler