Avatar billede knowman Juniormester
13. juni 2011 - 14:44 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Frigøre plads på Mac

Vi har en Mac, som mangler plads. Det er sket efter noget ballade med iPhoto, hvor vi blev nødt til at genetablere billeddatabasen efter at vi pludselig ikke kunne få adgang til den. Så nu ligger de fleste billeder og film vist flere gange. Jeg går ud fra, at det er dét, som tager så meget plads op. Jeg er vant til windows, og jeg synes ikke rigtigt, jeg kan få overblikket over, hvilke billeder og andre filer, der ligger på harddisken. Når jeg kigger på billeder i Finder, er der 2 udgaver af hvert billede, med ens navne, men dateret hhv 27. juni 2009 (da vi importerede billederne 1. gang) og 27. marts 2011 (da vi genetablerede). De ligger i hhv. stien
Default (rebuilt)\Data
Default (rebuilt)\Originals

Default (rebuilt) er navnet på den genetablerede billeddatabase. Kan man komme ind og se kun hhv. Data og Originals? Eller hvad kan man ellers gøre for at frigøre plads?
Avatar billede kop Nybegynder
13. juni 2011 - 15:02 #1
Kan du ikke bare brænde alle billederne på en skive .og så bagefter slette dem på mac"en
Avatar billede kop Nybegynder
13. juni 2011 - 16:07 #2
Du kune også lige prøve denne her  http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/cleanmymac.html.

den plejer at kunne give en del plads
Avatar billede knowman Juniormester
13. juni 2011 - 21:08 #3
Jeg fandt frem til denne udmærkede beskrivelse af opbygningen af iphoto library, som hjalp mig videre:
http://www.fatcatsoftware.com/iplm/Documentation/iPLM/pgs/libraryfolder.html
Avatar billede knowman Juniormester
13. juni 2011 - 21:16 #4
kop, vil du sende mig et svar? denne utility ser også spændende ud - den rigtige url er dog http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/cleanmymac.html
Avatar billede kop Nybegynder
13. juni 2011 - 22:22 #5
JA her er 1 svar.
Avatar billede kop Nybegynder
13. juni 2011 - 22:24 #6
Har selv bøvlet en del med iphoto .  men det virker sq når man først har lært det at kende