Avatar billede mccookie Seniormester
09. juni 2011 - 19:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 2008 standard server og program eksekvering via fjernskrivebord

Hej,

Jeg har en Windows 2008 Standard server, hvorpå jeg har installeret noget software til at håndterer et lille adgangskontrol system.

Ligeledes har jeg 2 andre pc'er på netværket hvor jeg godt kunne tænke at programmet, og kun programmet blev åbent! Jeg ved godt Citrix løser sådanne setup, men det rækker økonomien vist ikke til........

Programmet anvender en lille briklæser der sidder på klient pc'en, men denne regner jeg med går med fra klient til server.....

Nogen der kan hjælpe.... hvad kræver det?
Avatar billede mccookie Seniormester
09. juni 2011 - 21:07 #1
Naturligvis er der tale om betalt licens og skal der ydermere til, så er det nok ikke en forhindring.
Avatar billede jjam Juniormester
09. juni 2011 - 21:32 #2
Du skal prøve at se på terminal server remoteapp.
Når du har installeret og opsat terminal server, så er der nogle ganske gode værktøjer til at danne msi filer der kan installeres på klienter.
Avatar billede mccookie Seniormester
09. juni 2011 - 23:12 #3
jjam>>
Er det noget der skal installeres og hvordan fungerer det??
Kan du uddybe lidt?

Skal man installerer noget på klient pc'er?
Avatar billede jjam Juniormester
10. juni 2011 - 06:28 #4
Du skal installere rollen "Remote Desktop Services".
(Du skal ud at købe lidt licenser.)

Så kan du via "Remote Desktop Services", administration opsætte remote Apps.

måske kan du blive klogere af at se på http://blogs.technet.com/b/mattmcspirit/archive/2009/08/05/remote-desktop-services-in-windows-server-2008-r2-step-by-step-guides.aspx

Hvis du ikke har erfaring med administration af win2008 domains, så er det måske en fordel at købe et par konsulenttimer.

MVH
Avatar billede mccookie Seniormester
10. juni 2011 - 18:59 #5
Jeg tænker jo lidt om der ikke er sådan en trail licens.....
Avatar billede jjam Juniormester
10. juni 2011 - 20:11 #6
Den virker en tid uden licens (vist 90 eller 120 dage) efter du har installeret den.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
13. juni 2011 - 13:36 #7
Hvis det virker for bøvlet med Remote Desktop Services, så er VNC eller lingende et praktisk bud

Ang. grace periode på Windows 2008R2 så kan de ændres.

Activating Windows Server 2008 R2
If you have not activated Windows Server 2008 R2, you are reminded each time you log in and at common intervals until the end of the activation grace period of 30* days.
http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/r2-product-activation.aspx

Angående graceperiode på Windows 2008 standard

Evaluating Windows Server 2008 software does not require product activation. Any edition of Windows Server 2008 may be installed without activation, and it may be evaluated for 60 days. Additionally, the 60-day evaluation period may be reset (re-armed) three times. This action extends the original 60-day evaluation period by up to 180 days for a total possible evaluation time of 240 days.

Hvor vidt nedenstående trick fungerer ved jeg ikke.
http://blogs.technet.com/b/johnbaker/archive/2009/08/29/extending-your-evaluation-activation-grace-period-on-windows-server-2008-and-2008-r2.aspx
http://support.microsoft.com/kb/948472
Avatar billede mccookie Seniormester
10. september 2012 - 12:04 #8
Læg venligst svar så mit spørgsmål kan lukkes