Avatar billede Larsen69 Nybegynder
07. juni 2011 - 20:32 Der er 5 kommentarer

Brug af DELL Reinstallation DVD på noname PC

I forbindelse med bestilling af Windows 7, Home Premium 64 bit, OEM udgave hos forhandler, har jeg modtaget en DELL Reinstallation DVD istedet, med besked om, at den udgør sig for det samme. På dvdén er anført at den kun er beregnet til installation af operativsystem på en Dell PC!

Jeg accepterede i første omgang, men har efterfølgende "googlet" og er blevet i tvivl om, hvorvidt jeg får problemer,set i forhold til om den kan indeholde bindinger til Dell hardware og jeg derved ikke vil kunne aktivere operativsystemet på min noname PC.

Har nogen erfaring med ovenstående?
Avatar billede Andyboy Nybegynder
07. juni 2011 - 20:46 #1
Først og fremmest lyder det noget suspekt - jeg havde returneret den. Men bortset fra ved jeg at det i nogle tilfælde godt kan lade sig gøre at bruge en "brandet" skive i en "noname" pc og aktivere den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2011 - 21:01 #2
Har selv brugt en Fujitsu-Siemens branded skive, på min Asus bærbar.
Jeg håber dog ikke du har betalt andet end fragt for den skive, for den koster nemlig ikke forhandlerne noget!
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2011 - 21:02 #3
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2011 - 20:15 #4
Spild af tid.
Spørger har ikke været online siden spørgsmålet blev oprettet.
Afmelder deltagelse.
Avatar billede hil Nybegynder
06. august 2011 - 08:58 #5
Tak for svar, kontaktede forhandler som insisterede på at jeg blot skulle installere den, mente ikke der skulle være problemer!
Jeg valgte at bruge tid på at installere den, men kunne ikke aktivere den ;-( Det blev en bytter, i original indpakning fra MS, som virker uden problemer.
Da det er første gang jeg benytter dette forum, har jeg ikke styr på det med pointgivning!?