Avatar billede jack10334 Nybegynder
07. juni 2011 - 15:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lg optimus 2x trådløs problemer

hej.

På min LG optimus 2x har jeg lidt problemer med mit netværk.

Vær gang jeg prøver at oprette forbindelse til mit trådløse internet gider den ikke. Jeg kan sagtens logge ind på andres trådløse internet, også dem med kode på, men jeg kan ikke på mit ejet. Vær gang jeg taster koden ind står der bare at den skanner. Men når jeg så prøver andre steder godkender den dem med det samme også selvom de er besykkytet med det samme og har kode(jeg har selfølig kendt koden på de andre internet forbindelser).
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 15:05 #1
det kan være, at hastigheden på det trådløse driller. prøv at låse hastigheden til fx .g (54mbps), så den ikke skal prøve at aftale andet.
Avatar billede jack10334 Nybegynder
07. juni 2011 - 19:10 #2
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 20:29 #3
det ved jeg da ikke - hvad har du af styresystem?
i min win7 kan jeg via kontrolpanel/netværk og delingscenter
vælge rediger indstilinger for netværkskort
og der i egenskaber for kortet klikke på 'konfigurer' til netkortet
Under 'avanceret' kan jeg så i Wireless mode vælge værdien 'IEEE 802.11b/g'
Har du linux/win xp eller andet, så er jeg på Herrens Mark.
Avatar billede jack10334 Nybegynder
08. juni 2011 - 08:36 #4
Jeg ved ikke om det kun er meningen man skal stille pc spørgsmål, men lg optimus 2x er en smartphone og det er med smartphone jeg ikke kan oprette forbindelse derhjemme.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juni 2011 - 09:25 #5
på din router - har du sat ssid til ikke at blive rundsent/broadcasted? Prøv i givet fald at gøre den synlig - det har ikke noget med hacker-sikkerhed at gøre alligevel.

og du skal kun klikke i 'svar' hvis du vil lukke og tildele dig selv point - ellers bruges 'kommentar'
Avatar billede jack10334 Nybegynder
08. juni 2011 - 21:28 #6
På min internetboks er der kun 1 kanp, og det er tænd og sluk knappen. Så jeg kan ikke se hvordan jeg skulle kunne gøre det.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2011 - 12:30 #7
du skal ind i opsætningen af router - da du ikke har været der før, og for at undgå katastrofer, så få en til at hjælpe.
Avatar billede jack10334 Nybegynder
09. juni 2011 - 16:55 #8
Er det inde i boksen jeg kan slå det til og fra?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2011 - 17:13 #9
du skal fra din browser skrive fx
i adressefeltet (adressen står i manualen)
og så logge ind med navn og password (står i manualen)
der kan du finde data om opsætning af det trådløse net - koder osv - og rette til, så ssid udsendes (hvis det er slået fra)

og - alt andet lige - så er der minimum 2 knapper på en router - den anden kan være skjult, men der altid en 'reset', så man kan komme tilbage til standardopsætningen, hvis man laver 100% ged i den.
Avatar billede jack10334 Nybegynder
21. oktober 2011 - 14:13 #10
Tak for hjælpen problemet er løst nu.