Avatar billede Rasa Nybegynder
05. juni 2011 - 17:51 Der er 13 kommentarer

Kan ikke åbne exe filer efter virus i Windows 7

Hej.

håber i kan hjælpe:-)

efter at have fået en virus kan jeg ikke åbne nogle exe filer den skriver at den ikke kan finde filen og så når man finder den skriver den det samme igen.

tror det har noget at gøre med program files x86 mappen at gøre

har skannet computeren med Avast.

håber i kan hjælpe.

Venlig Hilsen
Rasmus
05. juni 2011 - 17:57 #1
Velkommen til E. ...

Fejlsikker tilstand - Systemgendannelse ?
Avatar billede Rasa Nybegynder
05. juni 2011 - 18:09 #2
mange tak,

den kører ikke i fejlsikker tilstand. hvordan laver man en systemgendannelse er ikke så dygtig:-)

Venlig Hilsen
Rasmus
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2011 - 18:23 #3
Systemgendannelse: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/System-Restore-frequently-asked-questions

Fejlsikret tilstand kommer du i ved at trykke F8 med det samme under opstart.
Avatar billede Rasa Nybegynder
05. juni 2011 - 19:21 #4
takker, så snart jeg starter system gendannelse siger den at den ikke kan finde filen som ved de andre filer.

Er der andet man kan gøre har også prøvet at starte den i fejlsikret tilstand med komandopromt så siger den at der ikke er lavet en sikkerhedskopi.

håber der er en løsning.

Venlig Hilsen
Rasmus
05. juni 2011 - 19:29 #5
... og du er sikker på at du ER i [Fejlsikker Tilstand] ?

Skriv præcist dette i en "komandopromt" ->

  %systemroot%\system32\rstrui.exe
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2011 - 19:30 #6
http://www.eksperten.dk/spm/929516

Jeg havde lidt det samme problem her:
Avatar billede Rasa Nybegynder
05. juni 2011 - 20:22 #7
Når jeg starten gendannelse skriver den: der er ikke oprettet nogen gendannelsespunkter på computerens systemdrev. Hvis du vil oprette  et gendannelsespunkt skal du åbne systembeskyttelse men kan ikke finde stedet Lave der er jeg blind eller er der anden måde.

Tak for hjælpen
05. juni 2011 - 20:32 #8
ØV!

Så skal du igang med en eller flere af disse
www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

og/eller

www.eksperten.dk/spm/929516#reply_7720757
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2011 - 20:52 #9
#8 Er de filer de samme både i Xp og Win 7?
Du linker til XP, og spørger kører Win 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2011 - 20:55 #10
Tror måske mere på det andet link du har lagt Karise, og dette link i tråden:
http://www.sevenforums.com/general-discussion/5627-exe-file-association.html
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2011 - 21:02 #11
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2011 - 06:46 #12
Ja samsonjens, og det er derfor jeg skriver "og dette link i tråden"
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2011 - 07:04 #13
okay der sov jeg lidt i timen.  Den du henviser til var også lige præcis det link, der læste mit problem med exe-filerne