Avatar billede boholdt Mester
27. maj 2011 - 23:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatering af celler via sammenkædning-funktionen i Excel 2003

Hej,

Jeg er i fuld gang med, at lave et budget i Excel, og er stort set færdig.

Via sammenkædning-funktionen i Excel har jeg lavet det sådan, at Excel automatisk beregner, hvis mit budget går i minus, og informere mig om, hvor mange penge jeg skal overføre ekstra til min budgetkonto for budgettet stemmer.

Men:
Er der nogle som ved, om det kan lade sig gøre at formatere teksten, som informere mig om at mit budget er i minus samt hvor mange ekstra penge jeg skal sætte ind således, at teksten samt beløbet bliver fed, understreget samt rød (man siger ofte, at der er røde tal på bundlinien)?

Jeg anvender følgende formel hvor sammenkædning-funktionen indgår:
=HVIS(N50<0; SAMMENKÆDNING("Dit budget er i minus, indsæt ";ABS(N50/8);" kr. pr. måned."); "Dit budget er OK, overfør ikke noget ekstra beløb.")
.

Cellenavnene referere til de celler i mit regneark, som indeholder de faktiske tal.

Jeg anvender Excel 2003.

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

/ ABP
Avatar billede knc Nybegynder
29. maj 2011 - 01:03 #1
Betinget formatering. Sæt nogle regler op og vælg "Brugerdefineret format..."
Avatar billede boholdt Mester
29. maj 2011 - 09:51 #2
Hej,

Hvordan gør jeg ovenstående i praksis, altså laver en betinget formatering?

Husk, at det udelukkende er teksten der fortæller, at mit budget er i minus der skal have ændret formatering.

På forhånd mange tak for svaret.

/ Boholdt
Avatar billede knc Nybegynder
01. juni 2011 - 10:49 #3
Hej Boholdt

Jeg har lavet en hurtig video som viser fremgangsmåden i Excel 2010. Jeg kan ikke huske hvordan man gør i 2003, men hvis ikke det er samme metode, kan du vel bruge hjælpemenuen.

http://www.2shared.com/video/dUBNZKMm/Christensenweb.html
Avatar billede boholdt Mester
18. juni 2011 - 17:42 #4
Hej knc,

Først undskyld svar-tiden.

Via hjælpen i Excel, har jeg fundet løsningen, og det fungerer nu.

Som tak for hjælpen vil jeg gerne tildele dig point, har du mulighed for at oprette et svar, således at pointene kan tildeles?

/ Boholdt
Avatar billede knc Nybegynder
18. juni 2011 - 19:59 #5
Pft.