Formatering af celler via sammenkædning-funktionen i Excel 2003
Hej,Jeg er i fuld gang med, at lave et budget i Excel, og er stort set færdig.
Via sammenkædning-funktionen i Excel har jeg lavet det sådan, at Excel automatisk beregner, hvis mit budget går i minus, og informere mig om, hvor mange penge jeg skal overføre ekstra til min budgetkonto for budgettet stemmer.
Men:
Er der nogle som ved, om det kan lade sig gøre at formatere teksten, som informere mig om at mit budget er i minus samt hvor mange ekstra penge jeg skal sætte ind således, at teksten samt beløbet bliver fed, understreget samt rød (man siger ofte, at der er røde tal på bundlinien)?
Jeg anvender følgende formel hvor sammenkædning-funktionen indgår:
=HVIS(N50<0; SAMMENKÆDNING("Dit budget er i minus, indsæt ";ABS(N50/8);" kr. pr. måned."); "Dit budget er OK, overfør ikke noget ekstra beløb.")
.
Cellenavnene referere til de celler i mit regneark, som indeholder de faktiske tal.
Jeg anvender Excel 2003.
På forhånd mange tak for eventuelle svar.
/ ABP