Avatar billede renedk Nybegynder
27. maj 2011 - 15:10 Der er 7 kommentarer

flytte en partition til en anden harddisk?

KAn den lade sig gøre at kopiere en partition fra en harddisk som ikke er så god mere til en ny harddisk, og derefter installere fra recovery partitionen på den nye harddisk?

Evt. Du godt program.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2011 - 17:22 #1
Du kan prøve at lave en klon af din harddisk og prøve det af, det skulle vel virke, når alt andet inklusiv styresystem kommer med.
http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2011 - 17:29 #2
Det var godt nok et Easeus program, men det forkerte link. Det rigtige er her: http://download.cnet.com/Easeus-Todo-Backup-Home/3000-2242_4-10964460.html?tag=mncol;1
Avatar billede KHHP Juniormester
27. maj 2011 - 17:44 #3
Hvis harddisken skal klones, så foreslår jeg CloneZilla.
http://clonezilla.org/downloads.php

Jeg har selv brugt det, og er stødt på nogle problemer under vejs, derfor smider jeg lige et link til den tråd her på siden.
http://www.eksperten.dk/spm/936153
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2011 - 17:49 #4
KHHP
Hvis CloneCilla har givet dig problemer, forstår jeg ikke du anbefaler den.

Jeg har selv prøvet at klone med Easeus ToDo, og det gik helt uden problemer.
Avatar billede KHHP Juniormester
27. maj 2011 - 19:26 #5
Man kan som sådan ikke kalde det et problem, nærmere bare en lille fejl. Men det blev hurtigt løst i den tråd jeg linkede til
Avatar billede renedk Nybegynder
28. maj 2011 - 07:05 #6
Jeg Kan ikke komme ind i windows. så skal have et dos program eller lign. Tror i at man kan ghoste partitionen til en anden hd, så det virker? DEn kan jeg nemlig køre gennem hirens bootcd?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2011 - 13:22 #7
Ghoste ISA parttitionen til en anden HDD? Hvordan vil du så komme i kontakt med den der? Kan der laves en installations disk DVD fra den ISA? Hvis der kan, skal du sætte disken som USB eller slave til en anden PC, og så brænde den DVD. Hvis ikke, aner jeg ikke umiddelbart, hvad der kan gøres. Hvad er dit styresystem, Windows?