Avatar billede Unlimet Nybegynder
26. maj 2011 - 17:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Beskadig OS.

Hej.

Mit problem startede da jeg sad på min computer og den pludselig frøs. Dette har jeg oplevet før og det har været nok at slukke og så starte computeren igen. Men denne gang, da jeg ville tænde min bærbar igen forblev skærmen bare sort. Jeg prøvede at tænde og slukke computeren... Samme resultat. Nu lod jeg så computeren stå på den sorte skærm, og efter omkring 20 minutter, popper der en skærm op som siger at styresystemet windows muligvis er blevet beskadiget og jeg får her to muligheder. Enten kan jeg starte Windows normalt, eller også kan jeg reparerer den fejl der er opstået(dette andbefaler computeren også). Nu sker så det at når jeg trykker på reparer kommer der blot en sort skærm frem, hvor man dog kan se musen, men ellers sker der intet andet. Skærmen har nu set sådan ud i 4 timer. Hvis jeg derimod trykker start windows normalt kommer jeg blot tilbage til den sorte skærm.
Dette er virkelig noget jeg har brug for hjælp til da mine eksamener snart står for døren.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. maj 2011 - 18:27 #1
Har du instalations DVDén? eller har du lavet en reparations CD?
Avatar billede Unlimet Nybegynder
26. maj 2011 - 20:00 #2
Jeg har en recovery disc, en driver & utility disc og en manual disc
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. maj 2011 - 20:12 #3
Så prøv at boote op på din recovery disk og når du kommer så langt at du har mulighed for at instalere er der nede til venstre en mulighed for at trykke reparer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. maj 2011 - 20:18 #4
Du kan også hvis du i din omgangskreds med Win 7 bede dem lave en reparationsdisk du skal huske det skal være på en 32Bit hvis det er det du har eller 64Bit hvis du har det.den laves i sikkerhedskopiering & gendannelse der står lav en reparationsdisk den fylder Ca.140 Mb.og kan være på en almindelig CD.
Avatar billede Unlimet Nybegynder
26. maj 2011 - 20:20 #5
Har nu prøvet at boote min recovery disk, og desværre kommer den samme sorte skærm frem igen.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2011 - 12:26 #6
Prøv at trykke/hold F8 nede, lige når Windows booter.
Nu skulle du gerne få en menu frem. Prøv at starte Windows i fejlsikret tilstand.

Hvis Windows vil boote nu, så prøv at starte en kommandoprompt (Start -> kør -> cmd) og kør flg. kommando: sfc /scannow
Du skal muligvis bruge din recovery disc (Windows 7).

Prøv evt. at checke denne side som beskriver det meget godt: http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
Avatar billede Unlimet Nybegynder
30. maj 2011 - 13:42 #7
der sker intet ved at jeg holder f8 nede
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2011 - 13:50 #8
aaaahh - det skal der !! Prøv igen... :-) Boot din PC, og lige efter den er færdig med POST og skal til at boote Windows, så gir du den gas på F8. Hvis det ikke virker at holde den nede, så tryk løs ;-)
Avatar billede Unlimet Nybegynder
30. maj 2011 - 13:58 #9
Nu kom jeg ind i en ny skærm.

Her står følgende.

Choose advanced options for Windows Setup.

Safe mode
Safe mode with networking.
Safe mode with command prompt
Enable boot logging
enable kow-resolution video (640x480)
last know good configuration (advanced)
directory services restore mode
debugging mode
disable automatic restart on system failure
disable driver signature enforcement
Start Windows normally
30. maj 2011 - 14:41 #10
[Safe mode] -> [fejlsikret tilstand]
Avatar billede Unlimet Nybegynder
30. maj 2011 - 15:15 #11
Når jeg trykker safe mode kommer jeg desværre tilbage til den sorte skærm