Avatar billede masteraaen Novice
24. maj 2011 - 10:24 Der er 1 løsning

Unrecognized SQL Client DLL

Hej.

Jeg er ved at forsøge at opsætte en ny pc til at kunne køre DocsOpen, et dokumenthåndteringssystem der kører på en SQL-database.

Jeg fået at vide, at jeg nok ikke skal regne med, at det kan køre på TCP/UO dll filen til at være basis for kommunikationen, idet den vist kun virker med XP ift. dette.

Derfor skal jeg bruge en ODBC-baseret tilgang med named pipes.

Men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere.

Jeg har følgende information.

1. Jeg kan godt oprette en forbindelse med succesfuld test under ODBC-forbindelser.

2. Når jeg klikker på filen DocsOpen.exe på serveren, burde det køre, men jeg får fejlen "Unrecognized SQL client DLL".

3. Jeg har kørt filen cliconfg.exe, hvor jeg har lavet flere forsøg med named pipes, men her har jeg ingen mulighed for at kontrollere, om det jeg gør er rigtigt.

4. Jeg har været inde i filen pcdocs.ini og tilføjet: ;Address=DBNMP3,192.168.0.2\pipe\sql\query, hvor jeg ikke ved, hvad DBNMP3 betyder (har det fra et andet firma, hvor det virker, men kan ikke komme det nærmere).

5. Jeg har copy-pastet to filer ODMA32.DLL og ODMA.DLL til mit win/system32 -bibliotek, hvilket jeg også har fået at vide, jeg skulle.

Men jeg får stadig den dumme fejl. Er der nogen, der kan guide mig ind på, hvor det er, fejlen kan ligge?

:-(
Avatar billede masteraaen Novice
26. maj 2011 - 11:31 #1
Jeg har selv løst dette spørgsmål nu.
Jeg skulle have fat i NTWDLIB.DLL og lægge denne i system32.