Avatar billede perneis Nybegynder
17. maj 2011 - 22:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opload og download af filer fra hjemmeside

Hej Til jer alle

Jeg sidder med et lille problem, jeg er ved at bygge en hjemmeside hvor der skal være mulighed for at downloade filer, jeg har desværre ikke mulighed for at ligge filerne direkte på serveren hvor hjemmesiden ligger da det er en gratis side, så derfor tænkte jeg at sætte en computer op som bare stå på nettet 24/7 hvor jeg så har filerne liggende på, og så bare sætte download-knappen til at henvise til at trække filen fra min computer....

Den hjemmeside jeg bygger på er den her: http://www.wix.com/sanne31/royal-airways#!

Jeg ville selvfølgelige gerne finde et sted hvor jeg kunne bygge noget i denne stil hvor jeg kunne ligge filerne op så jeg slap for det problem, for jeg ville også gerne med tiden kunne gøre sådan at folk kunne oploade filer som jeg så skulle godkende før de ville kunne downloades, og det tror jeg bestemt ikke at jeg ville kunne på den side jeg bygger på nu....

Håber at nogen kan lede mig i den rigtige retning........

OG...OG...OG...OG..... jeg vil gøre MEGET stærkt opmærksomt på at det på ingen måde skal være ulovlige filer der er tale om,    ----------------- ALT hvad der skal være på siden SKAL være 110% freeware.....
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2011 - 01:02 #1
Hvis du alligevel selv skjal hoste filerne hvorfor saa ikke ogsaa hoste web sites selv?

(bandwidth maa vaere mange gange stoerre for filerne end for web sitet)

Upload og download fra web site er helt standard.
Avatar billede perneis Nybegynder
18. maj 2011 - 08:18 #2
hmm ja den havde jeg ikke tænkt på, men kunne da godt se en ide i det, men det overgår vist min forstand, jeg er på ingen måde bekendt med hvordan sådan noget sættes op....
Avatar billede TIversen Novice
19. maj 2011 - 22:02 #3
At have en computer stående som server er en meget kompliceret og besværlig måde at gøre det på...

Gør istedet det at du køber et billigt webhotel som du kan have filerne liggende på ( og så kan du så linke til dem fra din side )...

Det med computeren er ret usikkert og sikkert dyrer i længden end et webhotel...
Avatar billede perneis Nybegynder
29. juni 2011 - 23:11 #4
jeg er ked af at jeg ikke har kunne bruge den hjælp jeg har fået så jeg lukker af her.... mange tak.....

løsning: hmm ja der er ikke rigtigt løst....