Avatar billede 65934304 Nybegynder
17. maj 2011 - 08:57 Der er 12 kommentarer

Computeren larmer når du tænder

Min bærbare siger en mærkelig lyd når jeg tænder.
Har prøvet en systemgenoprettelse af basen,men lyden er der stadig.
Tror du der skal en fabriksgeninstallation til for at løse problemet.

mvh
tolemaca
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
17. maj 2011 - 09:03 #1
Du bliver nødt til, at komme med nogle specifikke ting omkring den larm du har dig.

Hvornår startede det fx? :)
Avatar billede 65934304 Nybegynder
17. maj 2011 - 09:06 #2
Begynder ved opstart når jeg tænder den
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
17. maj 2011 - 09:09 #3
Ja, men hvornår startede den med at larme? Er det noget den altid har gjort?
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
17. maj 2011 - 09:13 #4
Kan måske være en skæv blæser som rammer noget når den køre... eller bare hardisken som larmer... har prøver det ved min gamle pc.

Bare nogle ideer...

Vinkel
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
17. maj 2011 - 09:14 #5
Jeg tænkte det samme. Derfor jeg spurgte om, det var noget der var kommet - og hvornår :o)

For det kunne jo være i forbindelse med en bil tur eller et tab på gulvet.
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
17. maj 2011 - 09:17 #6
Præcis det må være noget Hardware så nej kan ikke forstille mig af det hjælper at gendanne eller formatere...
Avatar billede 65934304 Nybegynder
17. maj 2011 - 09:17 #7
Nej det er begyndt igår.
Men sjovt nok efter 5 minutter forsvinder mislyden delvis.

Men det jeg kommer til at tænke på kan evt være harddisken der skal udskiftes.

Kan man gøre det selv, og hvor beværligt er det.

Mvh
Tolemaca
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
17. maj 2011 - 09:19 #8
Jeg ville ikke selv begynde at rode med hardware i en bærbar. Men det er bare min mening :o)

- Jeg tror heller ikke, at det hjælper at gendanne el. formatere.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
17. maj 2011 - 11:02 #9
Hvis der stadig er garanti på din bærbar. Så kan du jo lade butikken hvor du har købt den kigge på den.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2011 - 11:04 #10
Det klart noget i hardwaren, og ja måske en blæser? Det er mere tvivlsomt, at det skulle være harddisken, når lyden aftager.
Det med harddisken er dog nemt at konstatere. tag den ud, og sæt strøm til, fra en strømforsyning, eller en anden computer, og lyt.
At tage en harddisk ud af en bærbar plejer ikke at være noget stort problem. På de fleste er det direkte let. Det er jo også meningen, at man selv kan skifte den. Skal en teknikker gøre det, bliver det jo dyrt. Hvad er det for en computer?
Avatar billede 65934304 Nybegynder
19. maj 2011 - 12:48 #11
Det er en hp dv5.
64bit med 4 gb ram.
Mvh
Tolemaca
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
20. maj 2011 - 19:29 #12
Som der er sagt, så kontakt dem der har solgt computeren til dig :o)