Avatar billede KraamDK Nybegynder
16. maj 2011 - 17:57 Der er 4 kommentarer

Kan ikke installere Windows 7 på formateret HDD

Dav. Jeg står i den situation at jeg ikke kan geninstallere Windows 7 på min Dell Inspiron 580.

Jeg havde det installeret før, men fordi den blev langsom valgte jeg at geninstallere Windows 7 ved at åbne setup'en som du åbner en DVD film. Valgte en frisk installation så den tidligere udgave bliver lagt over i en mappe kaldet Windows.old

Det forløb som det plejer, men efter beskeden "Preparing for first use" (Eller noget i den retning) genstartede den og fryser der hvor den viser logoet og teksten "starting Windows"

Jeg har en recovery partition, men aner ikke hvordan man bruger den og har INGEN Windows 7 installations disk, kun en ISO fil på min harddisk.

Beklager hvis jeg ikke har lagt den det rigtige sted, men er ved at blive lettere desperat da jeg bruger den til mit arbejde og TV.

Mvh. Mark Rasmussen
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2011 - 18:07 #1
Læg den Iso over på en USB stik og installer derfra.
https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick#From
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2011 - 18:47 #2
Hvis man udpakker den til en folder, f.eks. med Winrar, eller MagicIso, kan man installere derfra.
Men ikke fra en ekstern harddisk, det skal være fra en partition på den disk du vil installere på. Men selvfølgelig ikke på samme partition. Hvis man vil bruge den på en DVD, skal den brændes som en bootfil med f.eks. http://www.ntfs.com/iso_burner_free.htm
Avatar billede KraamDK Nybegynder
16. maj 2011 - 18:27 #3
Altså, ISO'en ligger på min eksterne HDD. Skal den ikke konventeres så den virker hvis jeg booter fra den eksterne HDD?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2011 - 20:37 #4
Dropper overvågning.