Avatar billede MAtiSYAHU Nybegynder
14. maj 2011 - 18:05 Der er 10 kommentarer

Vedr grafik kort

Hej alle

Har hørt man kan udvide sit grafikkorts hukommelse på en bærbar, men hvordan?? eller kan det overhovedet lade sig gøre :) :)

Mvh Johann
Avatar billede Blueeyez Mester
14. maj 2011 - 18:15 #1
Ved ikke om du kan, aldrig hørt du kan, ved blot der findes GDDR og DDR ram på graffikkort hvor forskellen er at graffikkort med ddr kan "låne" ram fra de alm, hvor imod GDDR ikke gør hvilket kun er godt (I de fleste tilfælde)
14. maj 2011 - 18:17 #2
Det kan i mange tilfælde defineres i BIOS.
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2011 - 18:17 #3
se i bios - der er måske en mulighed for at rette 64/128/256mb ram afsat, hvis det ikke er dynamisk tildelt.
Avatar billede MAtiSYAHU Nybegynder
14. maj 2011 - 18:18 #4
og hvordan ''låner'' man fra de alm, ram ?
Avatar billede MAtiSYAHU Nybegynder
14. maj 2011 - 18:18 #5
Karise: det er Win7 ..
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. maj 2011 - 18:20 #6
Du kan stortset aldrig udskifte dit grafikkortet. Du kan muligvis ændre den mængde hukommelse den kan bruge fra de almindelige ram, i så fald er det bios.

Men jeg vil tro at standard setup er at det er sat op til at bruge maks af hvad det kan.

En relevant ting at nævne ville være hvilket grafikkort vi har med at gøre.. :)
Avatar billede MAtiSYAHU Nybegynder
14. maj 2011 - 18:24 #7
#6 beklager :) Det er et Nvidia Geforce 310M.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. maj 2011 - 18:28 #8
Lidt om den:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-310M.22439.0.html

Vil tvivle på at det ville hjælpe at udvide hukommelsen, det er ikke det eneste der er sparet på grafikkortet :)
Avatar billede Blueeyez Mester
14. maj 2011 - 19:06 #9
Graffikkortet har ikke delt hukommelse så tror ikke du kan låne, men den har 512 MB ram på graffikkortet hvilket burde være nok men du kan self. ikke game de helt store spil.. derfor hvis du vil være gamer så køb stationær ;) De kan opgraderes:D
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. maj 2011 - 19:14 #10
Eller bare køb en bærbar der ikke har et entry level grafikkort :)