Avatar billede TheYaXxE Juniormester
13. maj 2011 - 18:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Film via HDMI kabel hakker.

Hej.

Jeg har lige købt en ny computer ASUS N53S Series (har ikke det helt præcise model navn)
Ved i hvert fald at det er en multimedie computer.

Den har 500 GB Harddisk
1 GB nVidia Geforce GT540M CUDA
Intel Core i7 Sandy Bridge
Windows 7 Home Premium

Mit TV er et Full HD SONY Bravia 40" LCD

Når jeg afspiller HD film og alm. DVD film på bærbaren's skærm kører det helt fint. Der er intet at komme efter der.

Men når jeg sættet den til mit TV via HDMI kabel hakker den ved alle film.
Selv DVD film.

Har også oplevet at mine Blu-Ray film hakker i min Blu-Ray afspilnings maskine, som også køre over samme HDMI kabel. Jeg skifter den bare over i min PC når jeg vil bruge den.

Ved ikke hvad det er der gør at mine film hakker. Alle indstillinger på computeren er sat til 60 Hertz, og mit TV kan kører 100 Hertz.

Hvad er det der er galt? Min ven har samme PC hjemme ved ham, og den kører fint på hans HD TV.

Er det mit HDMI kabel der er noget i vejen med?

Håber der er nogle der kan hjælpe :)
Avatar billede wanze Nybegynder
13. maj 2011 - 18:40 #1
Der er som sådan ikke noget i vejen med dit HDMI-kabel, men det er ikke hurtigt nok. Der er en grund til, at nogle HDMI-kabler er dyrere andre. :-)

Køb dig et nyt og sørg for, at det understøtter 1080p. For at være helt sikker på, at det er kablet der er problemet, kan du starte med at bytte rundt på dit og din kammerats kabel og se om det hjælper.
13. maj 2011 - 18:42 #2
Psssssst: Det kunne også være fordi du 'glemmer' at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål -> www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Yaxxe Point ude: 715 ?

---

Derefter kan du - måske - få fidusen...
(Jeg har samme Sony TV...)
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
13. maj 2011 - 19:02 #3
Det er bare underligt. Mener at mit HDMI kabel kostede ca. 150,-

Er det ikke meget for et HDMI kabel? Det er vidst 1m eller 1,5m. og er guldbelagt.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
13. maj 2011 - 20:19 #4
Nu er jeg godt nok blevet nysgerrig karise_larry?
14. maj 2011 - 00:39 #5
..jeg brugte også i første omgang et pænt langt HDMI kabel - opførte sig på samme måde...

Skaffede et andet kabel; umiddelbart samme udseende - men det viste ingen fejl !?!

Se #1
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
23. maj 2011 - 13:15 #6
Fik prøvet med en vens HDMI kabel og den gør det samme...
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
20. juni 2011 - 21:36 #7
Det tyder på at være et program jeg har på min computer der gør at den hakker ved HDMI overførsel. Det fungere helt fint ved VGA.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
05. juli 2011 - 17:03 #8
Lukket