Avatar billede Katharina Juniormester
10. maj 2011 - 19:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Beskære en img. fil

Hej.
Jeg har en img. fil jeg gerne vil brænde, men det passer lige med, at filen er en lille smule for stor til at kunne være på discen, så er der nogen der ved hvordan jeg kan beskære filen, så den kommer til at passe?

Mvh,
Katharina
Avatar billede frem-ad Professor
10. maj 2011 - 19:57 #1
Det lyder mærkelig de plejer og ligge så de passe til skiver. Går ud fra filen indholder en film og ikke en billeder så du får forklarring på det er en video fil.

Du skal have filen pakket ud til alm. format det kan du gøre med programmet ExtractNow (er gratis) du kan hente det gratis her http://www.extractnow.com/

når det er gjordt så skal du brænde filen ud med et program der får filen til og passe med skiven det kan du gøre med flere programmer jeg plejer og bruge CloneDVD (den koster) men ind imellem bruger jeg også dvd shrink (gratis) du kan hente den her http://www.afterdawn.com/software/cd_dvd/copy_dvd/dvd_shrink.cfm
der skal du bare huske og indstille brænde programmet så det passer til din skive.
Avatar billede tubber Juniormester
10. maj 2011 - 20:50 #2
De kan bruge DVD Shrink til formålet, det er nok fordi den img fil du har er en nøjagtig kopi af en disk, som kommer fra en DVD9.

http://www.afterdawn.com/software/cd_dvd/copy_dvd/dvd_shrink.cfm
Avatar billede tubber Juniormester
10. maj 2011 - 20:51 #3
Det er nok fordi filen kommer fra en DVD9 hvis vi snakker film brug da DVD Shrink:
http://www.afterdawn.com/software/cd_dvd/copy_dvd/dvd_shrink.cfm

Ellers skal du kigge efter iso commander, der kan du slette filer fra DVD så du kan komme ned på det ønskede antal MB
Avatar billede Katharina Juniormester
10. maj 2011 - 20:55 #4
Fantastisk! :) Tusind tak for hjælpen! :) Skriver du et svar? Så giver jeg point..
Avatar billede Katharina Juniormester
10. maj 2011 - 20:56 #5
Til frem-ad.. :)
Avatar billede frem-ad Professor
11. maj 2011 - 07:32 #6
her er svaret