Avatar billede c0olking Nybegynder
09. maj 2011 - 00:33 Der er 5 kommentarer

Windows remote desktop, er det muligt at...

Jeg har fået min mobiltelefon til at forbinde til min pc, så via min mobil kan jeg styre musen etc. Alt det virker.

Det jeg ville bruge det til var at, hold nu fast, skifte musik når jeg sidder ude i 'gården'. Således at jeg ikke skal rejse mit luksuslegeme hele vejen ind i lejligheden for at ændre playlist osv.

Det der sker, når jeg logger ind, er at host pc logger ud, og min mobil så logger ind, og så stopper musikken jo helt.

Er der nogen måde hvorpå man kan været logget ind fra begge dele samtidig? Eller på anden måde omgå at musikken stopper? :-)
Avatar billede wanze Nybegynder
09. maj 2011 - 01:30 #1
Hvilken telefon har du og hvilket styresystem kører du?
Avatar billede c0olking Nybegynder
09. maj 2011 - 01:37 #2
Jeg anvender en SGS med 2.3.3 Appen hedder Xtralogic Remote Desktop. Pc'en kører windows 7 ultimate.
Avatar billede wanze Nybegynder
09. maj 2011 - 02:03 #3
Jeg kender ikke til den applikation du bruger, men hvis man normalt vil forbinde til fjernskrivebordet på en Windows PC og man åbner mstsc vil den lave en ny session, hvilket også er det der sker her. For at løse det logger man ind på admin/konsol-sessionen, hvilket gøres ved at køre mstsc /admin fremfor blot mstsc. Det er en indstilling, der burde være i din applikation. Hvis ikke det er tilfældet, så findes der garanteret andre fjernskrivebordsapplikationer, der har den mulighed.

En anden løsning er også blot at installere en applikation, der er lavet til at styre din medieafspiller. Det vil garanteret give et bedre resultat. Se fx Winamp Android og TunesRemote (iTunes).
Avatar billede chalde Seniormester
09. maj 2011 - 08:33 #4
Der er flere muligheder. F.eks. bruge et alternativ såsom:
http://en.android.collaud.net/multiremote
Eller droppe RDP og istedet bruge VNC (kræver VNC på maskinen):
https://market.android.com/details?id=android.androidVNC&feature=search_result
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. maj 2011 - 09:28 #5
Eller teamviewer, så kan du styre hele PC'en.

http://www.teamviewer.com/da/download/mobile.aspx

Det skal så både installeres på både telefon og PC.