Avatar billede Flexbb Nybegynder
08. maj 2011 - 16:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skifte fra Windows Vista til Windows XP??

Hej.

Jeg vil høre om det er godt at skifte en computers styresystem fra Windows Vista til Windows XP (servicepack 2).
- Jeg har nemlig hørt at det ikke er fortrukne at skifte fra Vista til Xp?

Passer det eller hvordan hænger det hele sammen?
08. maj 2011 - 16:35 #1
... det er mere 'foretrukket' at skifte fra Vista til WIN7 istedet for det >10 år gamle XP !!!
Avatar billede Flexbb Nybegynder
08. maj 2011 - 17:11 #2
Jamen, jeg er usikker på om bærbaren kan klare det.
Computerens grafikkort er nemlig kun:
ATI Mobility Radeon HD 3450 grafik
Op til 1789 MB grafikhukommelse i alt med 512 MB dedikeret

Ydereligere information kan ses nedenstående:

HP Pavilion dv5-1205eo

Processor: AMD AthlonTM X2 Dual-Core Processor QL-46
2,10 GHz, 1 MB Level 2 cache

RAM: 4 GB DDR2 Ram

Harddisk: 320 GB Harddisk 5400 o/m

Grafikkort: ATI Mobility Radeon HD 3450 grafik
Op til 1789 MB grafikhukommelse i alt med 512 MB dedikeret

Skærm:15.4" WXGA High Definition BrightView

Drev / Brænder: DVD Brænder ± RW Dual layer Lightscribe

Netværk: Trådløst netværkskort (a/g/n)
Integreret 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN
Bluetooth®

Porte: 4 USB 2.0, 1 HDMI connector, 1 eSata connector, 1 VGA port, 1 RJ45 ethernet connector, 2 headphones-out, 1 mic-in, 1 IEEE 1394, remote control infrared port , cable docking connector

Tastatur: 101-tasters kompatibelt tastatur

Pegeplade med tænd/sluk-knap og dedikeret op/ned lodret rulning,

volumenkontrol, lydslukningsknapper, 2 genvejsknapper

Lyd:  3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd 16 bit integreret
Altec Lansing® højttalere

Software: Stor software pakke

Indbygget tilbehør:  HP Pavilion WebCam med integreret Microfon

5-i-1 kortlæser

HP fjernbetjening

Fingeraftrykslæser

Windows: Windows Vista® Home Premium
08. maj 2011 - 17:17 #3
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/system-requirements

Det kører fint med 1Gb RAM - men hvis du eksempelvis (også) bruger (halv)store spil, Lyd/Videoredigering, ... så bør der komme lidt mere til...
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 17:54 #4
Det må jo komme an på flere ting. For det første kan du få driver til XP? For det andet, har du en XP?  eller kan du købe en brugt meget billigt? Hvis de to ting er i orden, kan du sagtens køre XP frem til 2014, hvor Microsoft stopper opdateringer til XP. Men derfor kan man da godt fortsætte med at bruge det, når bare man selv sørger for Antivirus og Firewall.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 17:57 #5
Ps. Og til den tid er windows 7 forældet. Så kører man windows 8 eller 9 ?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. maj 2011 - 17:58 #6
Det kan du sagtens, men du skal ind i bios og sætte harddiskene til IDE og ikke SATA for ellers får du en blå skærm når du starter installationen op^^
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. maj 2011 - 18:29 #7
Jeg har prøvet!!
du kan ikke få drivere til XP på dn model.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=en&dlc=da&cc=dk&product=3920931&
og dn kører Win 7 som en drøm finder selv alle driverne.
08. maj 2011 - 18:33 #8
<Flexbb>: Skal du vide mere ?

Enig med #7 !!!
Avatar billede Blueeyez Mester
08. maj 2011 - 18:58 #9
Så vidt jeg ved og har erfaret så kan man godt installere vista drivere på en xp maskine.. Har oplevet med min egen bærbar og os ved andres bærbare at der ikke fandtes xp drivere, men derimod vista og de kunne godt installeres
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. maj 2011 - 19:06 #10
Blueeyez er du sikker på at du har læst spørgsmålet?
Avatar billede Flexbb Nybegynder
08. maj 2011 - 19:17 #11
Hehe, det er i orden Blueeyez, tak for din info.
Men mit spørgsmål var det omvendte :)

Desudeon @Poko1. Kan du skrive et svar, så giver jeg pointene :D
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. maj 2011 - 19:24 #12
Lig bare selv et jeg samler ikke:-)
Avatar billede Blueeyez Mester
08. maj 2011 - 19:45 #13
#10 Ja spørgsmålet er om man kan skifte fra vista til xp installation på ens pc^^
Avatar billede Flexbb Nybegynder
08. maj 2011 - 20:19 #14
svar