Avatar billede ivanouw Novice
07. maj 2011 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reparere defekt Windows XP uden at begynde forfra?

Jeg har en gammel maskine med XP Home (med SP 3). Efterhånden mangler Windows nogle funktioner, f.eks. er papirkurven væk, og 'Printere og scannere' er forsvundet fra kontrolpanelet så jeg kan ikke oprette nye printere. Der er også nogle programmer jeg ikke kan installere. Jeg kan heller ikke komme til at diskdefragmentere.

Problemet er at jeg har 100'vis a programmer på maskinen, så det er helt uoverskueligt at begynde forfra at installere Windows forfra (evt med ny maskine).

Mit spørgsmål: Jeg husker at der kan være en metode til at reparer Windows uden at det går ud over eksisterende applikationer.

Hvordan gør man?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2011 - 15:15 #1
Masser af spørgsmål om dette, f.eks.: http://www.eksperten.dk/spm/451597
Avatar billede richardjensen Seniormester
07. maj 2011 - 15:34 #2
Prøv 'Systemgendannelse'
Avatar billede richardjensen Seniormester
07. maj 2011 - 15:37 #3
Men måske var det en god ide først at sikre "ingen virus" og evt. en oprydning.
Avatar billede ivanouw Novice
07. maj 2011 - 16:00 #4
Jeg glemte at sige at det er længe siden og ikke til at finde ud af hvornår det nærmere er sket, så Systemgendannelse er ikke aktuel. Jeg har skam checket for virus osv.

vejman: Jeg prøvede faktisk først at lede efter tidligere spørgsmål, men fandt ikke nogen. Så tak for henvisningen som jeg kan se har en længere smøre om det. Så du har fortjent pointsene, drop lige et 'svar' så jeg kan give dig dem.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2011 - 16:02 #5
Velbekomme, svar kommer her.  :-)