Avatar billede Calle5463 Forsker
06. maj 2011 - 20:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2-dimensionalt filsystem

Håber det her er det rigtige forum-sted:

Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej med hvordan man gemmer filer så de kan søges i to dimensioner i stedet for træ-strukturen?

Tænkt (dårligt) eksempel

FARVE / PRIS:  100        200      300

Rød            høne.txt    hane.pdf  struds.doc
                påfugl.jpg  pony.doc  villy.pdf

Hvid            kanarie.txt stork.txt hejre.pdf

Blå            bryg.pdf    hest.doc  ged.pdf
                sofa.txt    koy.jpg  karpe.jpg
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2011 - 20:30 #1
Hvad Øhh!!! har du drukket for meget kaffe?
Avatar billede tubber Juniormester
06. maj 2011 - 20:40 #2
Hvis det er tilfældet #2 er det ikke det mærke jeg bruger....

Enten en dybere forklaring eller også må du slige komme med mærket på den kaffe vi skal have :)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2011 - 20:48 #3
sofa.txt falder uden for gruppen af animalske livsformer, med mindre at den sofa har 1,5 Kilo bakterier eller andre livsformer.
Avatar billede Calle5463 Forsker
06. maj 2011 - 23:37 #4
- ka' fornemme opgaven er for svær for kaffebællere....
Avatar billede Calle5463 Forsker
06. maj 2011 - 23:52 #5
glemte lige  :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2011 - 00:33 #6
He he!! Eller opgaven er lidt for abstrakt :-)
Avatar billede Calle5463 Forsker
07. maj 2011 - 07:28 #7
pt lægger jeg mine filer i nogle mapper under hver sag. Disse undermapper er de samme i hver eneste sag fx. "tilbud", "tegninger" og "bilag" (der er flere). Hver eneste sag har altså sin egen sagsmappe med unermapper. Antal filer, filnavne og -typer er forskellig fra sag til sag og fra undermappe til undermappe.
Det jeg ønsker mig, er en mulighed for fx. at slå alle filer op i alle undermapperne "tilbud" og samtidig få en angivelse af hvilken sag de hører til. Som det er nu kan jeg kun se filerne sagsvis.
Jeg ku' selvfølgelig gemme hele molevitten een gang til i en filstruktur og med en navngivning så jeg kan gennemskue filernes tilhørsforhold, men, men, men --- det går garanteret galt når jeg skal holde styr på opdatering m.m.
Avatar billede tubber Juniormester
07. maj 2011 - 12:07 #8
Altså du vil sådan set ha det omvendt, så du ser alle filerne med en angivelse på hvad mappe de hører til, lidt på samme måde som hvis du søger på *.* på hovedmappen ?

Tror ikke du kan få windows til at vise det på den måde medmindre du søger på det, måske der findes et værktøj til det som lister omvendt......

Vil lige kigge omkring
Avatar billede Calle5463 Forsker
10. maj 2011 - 14:59 #9
Man kan måske bedst se det for sig hvis man tænker sig en tabel (excel) med 1. kolonne = sagsnr, 2-5 kolonner = gruppe 1-4 og så kan der være noteret en-til-mange fil-navne i hver celle med forskellige filvavne og extensions.

På et tidspunkt vil jeg se en liste med alle filer i fx gruppe 2 på tværs af sagsnumrer men med angivelse af hvilken sag de enkelte filer tilhører

På et andet tidspunk vil jeg alle filer der tilhører en sag med angivelse af hvilken gruppe de enkelte filer tilhører
Avatar billede Calle5463 Forsker
21. maj 2011 - 09:06 #10
Lukker