Avatar billede scouzer Nybegynder
06. maj 2011 - 12:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Installation af J2SDK 1.4.2 i Ubuntu 11.04

Jeg har første gang installeret Ubuntu, så jeg er temmelig meget en noob på dette område. Nu har jeg så det problem at jeg skal have installeret J2SDK, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Jeg har downloadet filen j2sdk-1_4_2-linux-i586.bin.

Jeg kan forstå at jeg skal ind og skrive alt muligt i terminalen, men hver gang skriver den at filen eller mappen ikke findes. Så hvis der er nogen som kan hjælpe og virkelig skære det ud i pap hvordan det skal gøres, vil jeg blive meget taknemlig.
Avatar billede inglenook Praktikant
06. maj 2011 - 15:00 #1
Naar du har aabnet terminalen i folderen hvor filen er skriver du:
chmod 777 j2sdk-1_4_2-linux-i586.bin
./j2sdk-1_4_2-linux-i586.bin

Foerste linje sikrer at filen er eksekverbar
Anden linje starter installation.
(./  er for at fortaelle terminalen at filen er i samme folder)
Avatar billede scouzer Nybegynder
06. maj 2011 - 18:41 #2
nu spørger jeg så sikkert dumt, men hvordan åbner jeg terminalen i den rigtige mappe???
Avatar billede scouzer Nybegynder
06. maj 2011 - 18:58 #3
når det fandt jeg selv ud af...den forsøger så også at installere den nu, men den kommer bare frem og siger at filen er korrupt. jeg har prøvet at downloade den på ny og prøve igen, det hjælper ingenting.
Avatar billede inglenook Praktikant
06. maj 2011 - 21:01 #4
ok, det lyder underligt at begge skulle vaere korrupte. Hvor downloader du fra ?
Avatar billede inglenook Praktikant
08. maj 2011 - 15:28 #5
kom du videre ?
Avatar billede scouzer Nybegynder
08. maj 2011 - 15:52 #6
jeg har downloadet den fra oracle.com

og nej det bliver bare ved at skrive at filen er korrupt
Avatar billede inglenook Praktikant
08. maj 2011 - 17:56 #7
har du en direkte link ? Det lyder lidt som om du har downloaded versionen til Solaris eller freeBSD i stedet for linux ?
Avatar billede scouzer Nybegynder
09. maj 2011 - 10:08 #8
Avatar billede scouzer Nybegynder
09. maj 2011 - 10:18 #9
den skriver først undpacking ...
tail: cannot open '+511' for reading: no such for file or directory checksumming.

the downloaded file appears to be corrupted.
Avatar billede inglenook Praktikant
09. maj 2011 - 11:18 #10
ok. Har du proevet med:
sudo ./j2sdk-1_4_2-linux-i586.bin    ?
Avatar billede scouzer Nybegynder
09. maj 2011 - 11:46 #11
jeg tror jeg fik det til at virke ved at downloade en nyere version j2sdk-1_4_2_19-linux-i586.bin

nu har jeg så bare problemer med at få Eclipse til at virke
Avatar billede inglenook Praktikant
09. maj 2011 - 11:59 #12
ok. Eclipse kan jeg desvaerre ikke hjaelpe med :-)
Avatar billede scouzer Nybegynder
27. maj 2011 - 08:10 #13
tak for hjælpen