Avatar billede MPlauborg Nybegynder
06. maj 2011 - 10:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HP DV7 nedbrud, efter installation af adobe reader

Hej folkens

Jeg har en HP DV7 som er gået kold efter en installetion af adobe reader.

Den kan startes op, bios kan åbnes, jeg kan starte recovery, og starte installation. Men ca 2 min efter recovery/installation er påbegyndt, så sker der ikke mere. Jeg kan efter et stykke tid høre at blæseren køre op på maks, men ellers ingen ændringer i processen.

Jeg har prøvet installation via recovery, og via en orginal Vista disk.

Test af RAM og HD = ok ifl. HP værktøjet

Hvis jeg åbner vista normalt, stopper processen også efter kort tid. Vælger jeg Reparation får jeg en blå skærm med følgende fejlkoder...

0x0000007F
0x00000008
0x00000000

Efter hvad jeg kan læse mig frem til, så skyldes disse fejlkoder ifl. microsoft, at processoren er overclokket og fejl i ram.

Processoren er ikke overclokket, og har prøvet at skifte ram+test af ram.

Jeg har også prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, debugger mode...etc. etc. og får samme resultat.

Min logik siger mig at det ikke er et hardware problem, men nærmere et bios problem, men nærmere kommer jeg ikke.

Så hjælp er tiltrængt, inden mine grå hår bliver endnu mere grå ;)

På forhånd tak

Michael Plauborg
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2011 - 14:26 #1
Krævede installationen en genstart?
Har du forsøgt strømtrikket?
Alt strøm fra maskinen, og hold startknap nede i min 10 sek. Genmonter og prøv igen.
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
06. maj 2011 - 16:42 #2
Hvis du tænker på installationen af adobe, så ja.

PC'en får masser af strøm, det har jeg testet. Jeg har også gendannet BIOS, haft det lille batteri ude, og prøvet med 10 og 15 sec på startknappen, ingen ændringer.

Jeg er dog kommet frem til at efter ca. 1-2 min, så fryser den...kunne det så alligevel være processoren? Den begynder jo også at blive varm, siden blæseren køre op på fuld skrald...

Hmmm
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2011 - 06:46 #3
Kan den være beskidt indeni?
Noget i denne stil: http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg  http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg  http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg

Kan også tænkes at kølepasta ikke virker længere. Men så burde fejlen være opstået mere over en periode synes jeg. Har du forsøgt at gå i joblisten for at se hvad der sker når den fryser?
Om der er en process der tager rigtig mange resourser som bevirker den kører varm?
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
07. maj 2011 - 11:03 #4
Den er ikke beskidt, og den får rigeligt med luft.

Jeg vil også mene at hvis det skulle ha været kølepasta eller generelt et køleproblem, så skulle det ske over en længere periode.

Jeg kan slet ikke komme ind i styresystemet, den fryser lige efter den grønne tids/vente bjælke, hvor den går over i den lysseblå skærm, og loader div. drivere...

Jeg tror jeg vil kigge lidt på den CPU.
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
18. maj 2011 - 08:31 #5
Problem løst...

Der var fejl på CPU'en
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2011 - 15:46 #6
okay