Avatar billede KopNudler Nybegynder
05. maj 2011 - 21:27 Der er 7 kommentarer

Windows 7 vil ikke lukke ned

Hej!

Jeg har lige hevet en gammel PC frem fra et støvet sted for at prøve at bruge den til stuen så den er sat til TV'et så kæresten hun kan surfe osv.

Og har fået smidt noget Windows 7 Ultimare på og installeret drivere.

Men den vil ikke lukke ned med "Luk computeren" den genstarter bare og siger der har været en Blue Screen fejl.

Og det samme hvis jeg prøver at sætte den til at Slumre.

Specs:

Intel Celeron 2.4 GHz
ATI Radeoen 9200
512 Mb RAM
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2011 - 21:42 #1
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/system-requirements

Jeg er ikke sikker, men mon det kan være din ram mængde (eller mangel på samme der er skylden? Win 7 ultimate hvis det er 64 bit vil meget gerne have 2 gb ram og 32 bit 1 gb.
05. maj 2011 - 21:46 #2
Velkommen til E. ...

512 Mb RAM ??? - det mener du da ikke alvorligt ?

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/system-requirements

---

Er du sikker på at have alle driver på plads ?
Check i Enhedshåndteringen...
05. maj 2011 - 21:47 #3
(Fik ikke opdateret - men det er vi vist enige om *S* ...)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2011 - 21:53 #4
Det var i hvertfald min indskydelse.
Jeg tror ikke den ikke den har nok ram til at afvikle det den skal.
Avatar billede KopNudler Nybegynder
05. maj 2011 - 21:58 #5
Jo, 512 Mb RAM. Ved skam godt jeg har skudt langt med de her specs.

Den er nok 8 år gammel, men den kører det nu meget godt.

Det er indtil videre kun mit overstående problem der er dukket op.
05. maj 2011 - 22:01 #6
Hmmm...

Jeg har 'reddet' en 'gammel' bærbar (XP) PC med ~256Mb RAM på denne måde ->

www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjerne en del "unødvendige" elementer fra din opstart = spare RAM forbrug ???
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2011 - 14:46 #7
Kan den hvis du bruger denne fremgangsmåde?
http://www.pcworld.dk/art/9830