Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
05. maj 2011 - 09:31 Der er 8 kommentarer

Computer slukker af sig selv. hjælp!!

Hej derude

Min computer er så desværre gået i stykker, igen. Jeg har en Acer Aspire 7738g bærebar. Den er ca halvandet år gammel. Nogle gange slukker den helt af sig selv, men inden det bliver skærmen helt hvid, også slukker den. Efterfølgende kan jeg ikke oplade den i et lille stykke tid, ved ikke hvorfor. Jeg kører lige pt også uden batteri i, da batteriet er helt død.

Nogen der har forslag til hvad der er galt, og hvad jeg kan gøre?

Tak på forhånd
Avatar billede Blandy Praktikant
05. maj 2011 - 09:34 #1
Er det sådan at du bloker luftudtaget til din bærbar? For så bliver maskinen for varm indvendigt og lukker selv ned. Er ret sikker på at maskinen skal nå ned på en vis temp for at du kan starte den igen, og gælder også opladning.

Ellers skynd dig og sende den ind til rep, da der stadig er garanti hvis den kun er halvanden år gammel.
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
05. maj 2011 - 10:12 #2
Jeg har 3 års forsikring på den, så det haster ikke rigtig. Det bare irriterende at den var inde til reparation i 3 uger, og fik den tilbage for ca. en måned siden.

Nogle gange kan den også slukke hvis jeg bare rykker lidt på den.

Ved ikke helt hvordan man skiller den ad, men kunne forstille mig at det ville være en god idé at rense blæseren. Hvordan ved jeg bare ikke helt
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. maj 2011 - 12:46 #3
prøv at hente programmet speedfan - det kan checke om din pc bliver for varm

http://speedfan.dk.malavida.com/d802-download-gratis-windows
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. maj 2011 - 13:16 #4
trykluft (kan fåes på  spraydåse) eller ved en forsiktig støvsugning der hvor blæser luften kommer ud. Sluk pc før du gør det
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
05. maj 2011 - 14:37 #5
Hvor mange grader skal den så ligge på ca?
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
05. maj 2011 - 14:39 #6
Tænker måske også om det kunne være en løs forbindelse i hardwaren?
05. maj 2011 - 20:28 #7
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
05. maj 2011 - 22:28 #8
Kunne godt være min for at være ærlig..

Problemet er bare jeg ved ikke hvordan jeg skiller den ad? Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skiller min acer bærbar ad, eller kan linke mig en guide til det?