Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2011 - 09:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke ændre brugernavn i Windows 7

Når jeg prøver at ændre brugernavn til "Administrator" så kommer den fremm og siger at brugernavnet allerede er taget. Hvorfor?
Avatar billede chalde Seniormester
05. maj 2011 - 09:46 #1
Fordi windows vista/7 har en skjult administratorkonto.
Så du kan vælge 2 veje:
1) Aktivere administratorkontoen (ikke anbefalelsesværdig set fra et sikkerhedsmæssigt perspektiv)
2) Kalde den noget andet, f.eks. Admin (igen heller ikke anbefalelsesværdigt, men bedre end administrator)

Hvis du alligevel ønsker at bruge løsning #1, så se her:
http://www.sevenforums.com/tutorials/507-built-administrator-account-enable-disable.html
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2011 - 09:56 #2
#1 Den mulighed er kun tilgængelig i professional,ultimate and enterprise editions. Jeg bruger home premium.
Avatar billede chalde Seniormester
05. maj 2011 - 10:03 #3
#2 brug option 2 i linket.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2011 - 10:31 #4
Så fik jeg det til at virke, mange tusinde tak chalde.

Men, på den "nye" administrator log-in, er alle de settings som jeg havde lavet fjernet, dvs. skrivebordsbaggrund,gadgets,ikoner,programmer,osv. alt er væk. Hvordan løses dette?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2011 - 15:37 #5
Bump.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2011 - 21:35 #6
Chalde smid svar hvis du vil have point.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. maj 2011 - 04:07 #7
Lukker.