Avatar billede Slettet bruger
30. april 2011 - 09:18 Der er 7 kommentarer

Systemgendannelse kan ikke udføres

Når jeg vil starte "Systemgendannelse", får jeg en besked om systemfejl (rstrui.exe) og oplysning om at VSSAPI.DLL mangler på computeren. Det anbefales, at jeg skal prøve at installere programmet igen for at løse dette problem.

Har forsøgt at finde fil/program på nettet uden held.

Jeg har Windows7 64 bit.

Når jeg starter min PC forsøges det at opdatere windows, men dette lukkes efter nogen tid ned - også med en fejlbesked om at VSSAPI.DLL mangler.

Jeg har kørt virusscan og spyware, hvor der ikke blev fundet noget.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
May-Britt
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2011 - 13:39 #1
Velkommen til May-Britt. Har fundet dette. Håber du kan bruge det:
http://dllexedown.com/bbs/board.php?bo_table=12_seven64_eng&wr_id=5307
Gør lige opmærksom på jeg selv kører Xp og ikke kender noget til WIN 7
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2011 - 14:00 #2
Troede lige at det var løsningen, men der kommer en tekst med beskeden: "Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre handlingen. Installér et program, eller hvis et program allerede er installeret, skal du oprette en tilknytning i Standardprogrammer i Kontrolpanel." Det er et eller andet mystisk galt, for jeg kan åbne for kontrolpanelet, men kan ikke få lov til at arbejde med nogle af punkterne der.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. april 2011 - 14:11 #3
Sandsynligheden for at du har afinstaleret et program forkert er tilstede! prøv at køre CCleaner. http://www.filehippo.com/download_ccleaner
ellers sæt Win7 skiven i og boot op på den og lav en reparation.
Alternativt hvis du ikke har inst. skivenlån en tilsvarende.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2011 - 05:55 #4
Problemet er delvist løst (et fotoredigeringsprogram blev afinstilleret). Jeg ønsker at lukke tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2011 - 06:20 #5
delvist? Hvad er ændringen?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 10:04 #6
Jeg lukker tråden - håber at kunne finde ud af det :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2011 - 10:14 #7
Hvis du vil lukke skal du sætte markering i Svar (til løsninger og pointgivning) og acceptere dit svar :-)