Avatar billede Jim Rasmussen Novice
29. april 2011 - 14:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg forbedre.?

Hej allesammen.

Jeg har på fornemmelsen at der sikkert kan gøres en del ved min side for at forbedre den på mange måder.

Har dog 2 punkter jeg gerne vil have jer til primært at kigge på

1. Adsense ads. Er de placeret godt nok? Eller har i et forslag til andre placeringer hvor man modtager flere klik?

2. Har i lyst til at komme tilbage? Og hvordan er selve designet? Passer det til sidens indhold.

Hvis i har andre punkter hvor i finder noget, så sig endelig til :D

Deler points ud mellem dem som er kommet med ting af mest betydning, og muligvis vil gøre den største forskel (:
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
29. april 2011 - 14:48 #1
som altid hjælper det jo med et URL som man kan kigge på :)
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
29. april 2011 - 16:57 #2
Haha.Ja ok :p Det er den side der står under mit navn :p

http://www.d-zig.com
29. april 2011 - 22:05 #3
Det jeg normalt ser paa foerst naar jeg vurderer hjemmesider er om det umiddelbart fremgaar hvem der er maalgruppen for hjemmesiden og om der et klart og tydeligt budskab til denne maalgruppe.  Hvis tilfaeldige surfere der kommer paa siden indenfor de faa sekunder det ville have taget at gaa til den naeste side kan genkende at siden er lige noget for dem og er interessant, saa bliver de haengende, og det er vel det som det hele drejer sig om.

Med din hjemmeside vil jeg sige at der skal mere arbejde til!  Jeg er webmaster, men jeg tror ikke jeg ville blive haengende paa siden eller komme tilbage.  Jeg skal forklare yderligere nedenfor.

Hvad er nu hovedformaalet med siden?  Er du entusiastisk programmoer og glaeder dig over at du kan dele din indsigt med andre programmoerer (og saa saetter du et par reklamer ind for at faa dine udgifter daekket) eller er det primaere formaal at tjene penge ved at indfange et publikum der kan klikke paa reklamerne?  Selv i det sidste tilfaelde, at klikkene paa remlamerne er hovedformaalet, maa du vel indfange og fastholde et publikum til at klikke.

Saa hvad boer du forandre/forbedre?  Her er nogle ting:

a. Overskriften/titelen.  Den er sort paa sort med en anelse lysegraat og vanskelig at laese og tilmed trist.  Brug en farvekombination der er let at laese og ogsaa lit munter.  Yderligere siger D-ZIG mig ikke noget.  Vaelg en overskrift der med det samme kommer til sagen, saasom "Solutions for webmasters" og nedenunder med lidt mindre bogstaver "Free downloads."

b.  Placeringen af reklamen.  Der hvor de besoegende forventer et budskab om hvorfor de skulle interessere sig for siden faar de et budskab om energipriser eller lignende.  Placer i stedet reklamen ude til siden som du goer for eksempel paa siden Templates, og brug saa pladsen hvor reklamen nu sidder til en tekst i spaendende men let laeselige bogstaver saasom:  "Here you wil find a number of modules, effects, and templates I have developed and that I want to share, free, with the webmaster community".

c.  Indhold.  I oejeblikket er det begraenset.  Er det din tanke senere at tilfoeje flere guides, templates, og sketches?  Eller bedre, giv brugerne muligheden for at bidrage med "useful stuff" som de har udviklet og vil dele med deres webmaster kollegaer.

Synes du at jeg er alt for negativ?  Du bad om min vurdering, og den har jeg givet dig saa kontant som muligt med haabet om at det vil vaere nyttigt for dig.

Under alle omstaendigheder, held og lykke me ddit forehavende.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
29. april 2011 - 23:00 #4
Jeg vil mene din brug tid på adsense placeringen er spild af tid. Der så tilpas lidt content på, at du nok vil få mere ud af at opbygge content.

Hvis du havde 50 templates, så ville jeg kigge forbi igen - uden tvivl, specielt hvis du jævnligt opdaterede med nye.

Faktisk mangler der en god Dansk template portal.
Avatar billede rofistick Nybegynder
30. april 2011 - 14:08 #5
Jeg synes desværre ikke at designet er godt nok i henhold til at være billedet ud ad til for alle webmasters. Det er en skam at du endda forsøger, så hellere køre nogle helt simple hvide farver, og lade indholdet give et design.

- Udover det er det nogle gode forklaringer osv. Men der er simpelthen for lidt, og for lidt garanti for at der kommer nye.

- Jeg synes du skal lave et Nyhedsbrevs feed, så man får besked når der kommer en ny guide.
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
30. april 2011 - 20:33 #6
Mange tak for jeres svar indtil videre. Har længe overvejet et nyt design. Men hvordan skulle det så liige se ud? :p Jeg tror simpelthen jeg bygger den op fra bunden igen og bevare indholdet. Samt måske tilføje jeres ideer til siden også.

Venter lige et par dage endnu med at udele points. Der kunne jo komme flere gode svar. Men til sidst et særligt tak til "Christian_Belgien" (: Din forklaring er MEGET brugbar!
30. april 2011 - 20:51 #7
#6 Det glaeder mig at hoere.
Avatar billede mikaelch Novice
01. maj 2011 - 21:42 #8
liv i banner der lidt grafik

dansk ville jeg fortrække på hjemmesiden

vis også vil lave design lidt eksta grafik og husk kontakt derved lettere at kontakte dig

husk lav en længere og mere sigende titlen som google viser husk udnyt google viser op til 67 tegn jeg mener denne her titlen <title>D-Zig</title>
Avatar billede Rosenborg Praktikant
17. maj 2011 - 00:59 #9
Siden virker lidt tom og trist. Næsten steril.. Kom dog med nogle farver eller flere billeder, et billede siger mere end 1000 ord som man siger :)