Avatar billede bas Forsker
27. april 2011 - 17:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra DWG til PDF med DWG True View

Hej

Jeg har nogle DWG filer, som jeg gerne vil have lavet om til PDF filer.
Jeg har lige installeret DWG TrueView 2012 fra http://tinyurl.com/yhkll3l .
Derudover har jeg installeret .NET Framework 4 og cutePDF Writer.
Det er lykkes mig at danne en PDF, men påPDF'en er der ikke den sorte baggrund med der er i den oprindelige DWG fil. Er det ikke muligt at få den med?
Alternativt kan jeg måske copy / paste billedet over i Word og danne PDF'en derfra?

Findes der mon en anden smartere men også gratis metode?
Avatar billede dla Praktikant
02. maj 2011 - 14:17 #1
Baggrunden i AutoCad er jo kun en visuel baggrund, den kommer ikke med når du printer, hverken til printer eller pdf. De streger der er hvide på din sorte baggrund, bliver jo sorte når du printer.
Jeg vil foreslå at du først ændrer din AutoCad baggrund til hvid, derefter kan du lave en firkant og fylde den med sort og lægge stregerne ovenpå. Så kan du se hvilken farve stregerne får når de bliver printet.
Avatar billede bas Forsker
02. maj 2011 - 16:35 #2
Hej

Mange tak for dit indlæg. Det lyder som en godt forslag.
Kan jeg tegne den omtalte sorte firkant direkte i True View- programmet? Jeg synes ikke lige jeg kan se, hvor og hvordan
jeg kan gøre det.
Avatar billede dla Praktikant
03. maj 2011 - 09:14 #3
Nej, det kan du vist forresten ikke, jeg er AutoCad bruger, så jeg tænkte i AutoCad baner. Men hvis du kun har TrueView, har du ikke mulighed for det. Skal der absolut være sort baggrund?
Avatar billede bas Forsker
03. maj 2011 - 16:49 #4
Helt i orden.

> Skal der absolut være sort baggrund?

Problemet er, at der er noget der er tegnet med gult,
og det er lidt svært at se på hvid baggrund.
Avatar billede bas Forsker
03. maj 2011 - 17:01 #5
Jeg har lige prøvet at ændre baggrunden tilbage til sort.
Jeg har også lige eksperimenteret med at "fange" og beskære billedet med Snagit (måske alternativt Paint.NET), hente billedet ind i Word og eksportere til PDF.
Jeg tror måske godt, at det kan være løsningen.
Avatar billede dla Praktikant
04. maj 2011 - 08:54 #6
Ja, det var en god idé!

Ang. point, kan du selv lægge et svar og tage pointene tilbage, da du jo selv fandt en løsning.

Dorit
Avatar billede bas Forsker
11. maj 2011 - 15:19 #7
Lukker.