Avatar billede perav Nybegynder
27. april 2011 - 09:12 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Internet Explorer 8.0 er sløv

Acer bærbar kører med Win7.

IE8 kører meget langsomt, eneste side som åbner hurtigt er startside "google.dk", eller tager det mindst 1 minut før siden jeg vælger kommer frem.

Jeg har undersøgt pc med Malwarebytes ingenting fundet, jeg har kørt Ccleaner og både kørt Rens og Register, jeg har deaktiveret stort set alle Tilføjelsesprogrammer. Til sidst prøvede jeg at hente IE9 (trods dårlig erfaring med denne)men her var problemet det samme. Jeg har prøvet at nulstille Instillinger uden held. Prøvede så at install. Firefox og her kørte alt fint hurtigt, men hvorfor er IE altid sådan noget bras?
Problemet med Firefox er at der mange gange er problemer med netbank.
Det skulle da ikke være nødvendigt at geninstall Windows pga. dette
Avatar billede berner5300 Nybegynder
27. april 2011 - 09:21 #1
Prøv at downloade Internet Explorer 9 det er rigtig hurtigt :)
27. april 2011 - 09:21 #2
Du kender måske 'sangen' ->

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede perav Nybegynder
27. april 2011 - 09:43 #3
karise_larry: Jeg har gennemført alt hvad du foreslår, der er kun Java og shockwave tilbage i tilføjelsesprogrammer, der er kun en alm. nøgen IE tilbage, men den er fortsat sløv, meget sløv.

berner5300: Som jeg skrev i mit indlæg, har jeg forsøgt med IE9 uden bedre held.
Avatar billede berner5300 Nybegynder
27. april 2011 - 09:49 #4
Internet Explorer 8 Performance Whitepaper
Det er et dokument der optimere internet explorer 8 :)

Håber det virker
27. april 2011 - 09:50 #5
Hvilken sikkerhedsprogram ? - Prøv evt. at midlertidig disable det ?

Gnaver den på HD undervejs ?
Avatar billede perav Nybegynder
27. april 2011 - 10:53 #6
berner5300: Det vil jeg lige kigge nærmere på.

karise_larry: Pc kørte i går med NOD, men den var udløbet så jeg fjernede den og install. AVG Free, men inden jeg install AVG, prøvede jeg IE8 og der kørte den også sløvt helt uden beskyttelse
27. april 2011 - 11:06 #7
Kan man forestille sig at der er 'levende' rester efter andet/tidligere Sikkerhedsprogram ?
Avatar billede perav Nybegynder
27. april 2011 - 12:47 #8
Ja det skal da ikke undre mig, det er ikke min pc, men personen som ejer den havde haft sin søn til at install nyt antivirusprogram på den, men jeg tror at han i første omgang glemte at afinstall det gl.

Jeg har så fjernet NOD og install AVG, det gik nemt nok, så det skulle være i orden, men jeg kan ikke se nogen rester af NOD.

Jeg kan fortælle at alt fungerer optimalt på pc bortset fra IE
27. april 2011 - 13:02 #9
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede perav Nybegynder
03. maj 2011 - 17:20 #10
Det må lige vente lidt, personen er godt tilfreds med som den kører, så jeg gør ikke mere ved de. Har install Firefox som kører fint.
Det er måske også mig som bare syntes den kører langsomt, men i forhold til min egen kører den langsomt.

Har i øvrigt konstateret at der er flere personer som har problemer med den nye IE 9, er der noget om snakken?
03. maj 2011 - 17:42 #11
Min IE9 (samt ~20 andre steder hvor jeg har install den), kører gange fint...