Avatar billede zombien Juniormester
24. april 2011 - 14:02 Der er 1 løsning

smtp på VPS? via qmail

Hej Eksperter

Jeg har et teknisk spørgsmål omkring opsætning af smtp på en VPS jeg har kørende, den er hosted hos TDC Hosting, og de er ikke meget for at yde support når det er en VPS

så derfor håber jeg nogle herinde kan hjælpe mig, jeg har opsat mine domæner og opsat mail på dem alle, jeg kan sagtens modtage de indgående mails, men problemet opstår når jeg vil sende udgående...

jeg får følgende fejl i windows live mail som jeg benytter

Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid.

Emne 'test'
Server: 'smtp.4theweb.dk'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0F
Protokol: SMTP
Port: 25
Sikker (SSL): Nej

hvis jeg logger på webmail, kan jeg uden problemer sende mails ud fra serveren, så det er ikke fordi smtp-serveren ikke køre, men nærmere hvordan jeg kobler mig på den ekstern...

og håber nogle herinde har erfaring med en vps hos tdc og kan svare mig på mit problem, selve mailserver softwaren er qmail og OS der er kørende er Cent OS 5.0
Avatar billede zombien Juniormester
29. marts 2012 - 09:47 #1
lukket