Avatar billede Echers Nybegynder
20. april 2011 - 12:25 Der er 20 kommentarer

Ekstern HDD vil formateres.

Hej derude.

Jeg vil starte ud med at sige, den der giver den korrekte løsning, får 200 point!

Min eksterne HDD, vil pludselig formateres når jeg tilslutter den min pc. Det er ligemeget om, jeg tilslutter den min stationær eller bærbar.

Jeg har forsøgt alt hvad jeg ved om sådan noget. Men der ligger en masse MEGET vigtige ting på den. bl.a en masse musik, jeg har købt igennem tiden, da jeg er DJ.

Det har jeg ikke liggende andre steder desværre (vil jeg dog have fremover).
Dette er også grunden til de mange point. For det skal løses, og det skal helst løses HURTIGT.

At jeg skal formatere den gør mig egentlig ikke noget, men det er vigtigt at jeg får lavet backup af mine musikfiler og dokumenter inden den formateres. Resten af mine billeder og lign. gør egentlig ikke så meget.

Håber i kan hjælpe.

På forhånd tak.
Avatar billede milter Ekspert
20. april 2011 - 13:14 #1
Styresystem?

Hvad siger "Diskhåndtering (eller, på engelsk:"Disk management") om dit filsystem? RAW, måske?

Prøv at kigge på GetDataBack:

http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm
Avatar billede milter Ekspert
20. april 2011 - 13:20 #2
Avatar billede milter Ekspert
20. april 2011 - 13:39 #3
Test af diverse programmer til data recovery:

http://data-recovery-software-review.toptenreviews.com/index.html

... hvor Digital Rescue Premium får topkarakterer.
Avatar billede Echers Nybegynder
21. april 2011 - 01:27 #4
Styresystem?

Hvad siger "Diskhåndtering (eller, på engelsk:"Disk management") om dit filsystem? RAW, måske?

Prøv at kigge på GetDataBack:

http://www.runtime.org/ (...)

Den siger bare at disken skal formateret, før den kan bruges. Og det er dansk.

Styresystemet er Windows 7 Home Premium.
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2011 - 10:37 #5
Din eneste måde at redde dataene er formentlig vha. et program som f.eks. GetDataBack og så formatere den bagefter for at kunne bruge den igen.

Digital Rescue Premium kan ikke bruges til Windows 7.

Siger den slet ikke noget om "Filsystem" for den dårlige disk i Diskhåndtering?

Åbn Computeradministration ved at klikke på knappen Start, klikke på Kontrolpanel, klikke på System og sikkerhed, klikke på Administration og derefter dobbeltklikke på Computeradministration.‌  Hvis du bliver bedt om en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskoden eller bekræfte.

Klik på Diskhåndtering under Lager i den venstre rude.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2011 - 10:43 #6
Måske har disken bare mistet filtabellen?
Prøv dette program. Gå ind for oven under Wizard, og lad den lede AUTOMATISK efter mistede filtabeller.
http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2011 - 10:45 #7
Ps. Det med de 200 point er en misforståelse. Sådan kører Eksperten ikke. Du havde også, og lige så hurtigt, fået hjælp med bare 20 point:)
Avatar billede Echers Nybegynder
21. april 2011 - 12:20 #8
Nu har jeg prøvet med dit link jgevas, men den siger følgende når jeg vælger, Wizard -> Partition Recovery Wizard og selvfølgelig Automatisk som du sagde: "You have no unallocated space to search!"

Og oplysningerne for drevet siger som på følgende billede:
http://tinypic.com/r/23r47xj/7

Og fejlen ser sådan ud:
http://tinypic.com/r/30veslz/7

Håber det kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2011 - 12:37 #9
Det var en trist nyhed, for så er det mere alvorligt, og milter har ret i at du må redde dine data med et recovery program. Det er også rigtigt, at getdataback er et godt program, men desværre er det et betalingsprogram. Der findes dog også gratis progerammer som f.eks Pandra, men hvor effektivt det er ved jeg ikke. Jeg har godt nok oplevet det samme som dig på en ekstern HDD, men det var kun backup programmer, så jeg kunne bare formatere og derefter geninstallere al min backup - man skal altid have sine vigtige data mindst 2 steder.
Hvis du vil forsøge med Pande kan du hente den her:
http://www.pandorarecovery.com/download/
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2011 - 13:10 #10
Prøv at se i din interne post.
Avatar billede Echers Nybegynder
22. april 2011 - 10:14 #11
Er der mulighed for evt. at kunne splitte mine udlovede point op? - For måde milter og jgevas har været til stor hjælp, så vil gerne belønne begge :-).

Om dette med data recovery virker, vides ikke endnu, før jeg kommer hjem fra sommerhus senere idag. Men i vil få besked herinde, så snart jeg har kørt det :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2011 - 10:47 #12
Ja man kan godt dele sine point ud til flere. De svar du vælger at acceptere får point.
Men det du vælger er så getdataback og det var milter, som foreslog det. Derfor må point vel også tilfalde ham. Men ellers tak:)
Avatar billede Echers Nybegynder
22. april 2011 - 12:32 #13
Ok, helt iorden :-). Men nu skal jeg lige teste om det virker først. Nu er jeg kommet hjem, så nu bliver der kørt en recovery, og så håber vi på det bedste.

Indtil videre skal i alle have tusind tak for hjælpen.
Avatar billede Echers Nybegynder
22. april 2011 - 12:52 #14
Nu kører testen. Og den kørte fint i noget tid, men nu kommer der godt nok mange bad sectors (fejl på div. sectors), og så nogle enkelte ok ind imellem.

Det tegner ikke godt, vel?
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2011 - 13:41 #15
Nej bad sectors er slemt. Og når HDD ikke er formateret har den heller ikke et drev bogstav, så man kunne køre CHKDSK. Men HDD fabrikken har et reperations program, som ofte kan reparere nogle af de dårlige sektorer. Måske det kan hjælpe?
Avatar billede Echers Nybegynder
22. april 2011 - 14:33 #16
Jo den har nemlig et drev bogstav. Den får drevbogstav "H:" når jeg sætter den til min bærbar og "F:" når jeg sætter den til min stationær :)
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2011 - 14:45 #17
Ok så kan du gå i kommandopromten og skrive CHKDSK X: r/ /p
Ved X skal du istedet skrive det drevbogstav som disken har.
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data
/p Checker disken omhyggeligt for fejl

Læg mærke til mellemrummet ved /
Avatar billede milter Ekspert
22. april 2011 - 22:12 #18
Som jgevas siger, bad sectors kan betyde dårlige nyheder.

Hvis du vil dele point ud, synes jeg, jgevas har fortjent dem lige så meget som mig :-)

Jeg er spændt på at høre, om du får noget brugbart ud af disken. Husk at bruge en stor nok harddisk til din "recovery", men det har du nok allerede regnet ud :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2011 - 12:43 #19
Ups! Jeg har laver en fejl, der er en / for meget. Det skal se sådan ud.
chkdsk X: /p /r
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2011 - 12:44 #20
Rækkefølgen af p og r er ligegyldig.