Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
18. april 2011 - 18:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Billede redigering

Hej

Er der nogle af jer der ved hvor jeg kan finde et program eller bare en editor der er nemme og bruge til at matte baggrunden bag ved f.eks billeder af en hund hvor jeg kun vil have hovedet er i fokus...

Har prøvet og fjerne bagrrund med photoshop og paint shop pro, men syntes overhovedet ikke det bliver pænt.

Så nu tror jeg bare jeg vil have det mattet eller forkus kun på hunden (ved ikke helt hvad det hedder)

Håber i kan hjælpe
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2011 - 19:02 #1
Det lidt mere brugervenlige:
http://photofiltre.en.softonic.com/

Og så er der gimp, det er lidt photoshop agtigt, men måske det bedre kan bruges i dit tilfælde:
http://www.gimp.org/

Begge er gratis :)
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
18. april 2011 - 19:06 #2
Jamen problemet er bare jeg ikke ved hvordan heller?
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2011 - 19:17 #3
Kender ikke photofiltre men der er rigtigt mange der bruger det inde på hundegalleriet til netop det du ønsker
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. april 2011 - 19:19 #4
Lavet på 2 minutter bare et eksempel med Photoshop CS5 taget fra Ekstrabladet. og kan selv følgeligt gøres bedre.
http://img806.imageshack.us/i/hund.png/
Avatar billede milter Ekspert
18. april 2011 - 19:28 #5
@ 0o-mig-o0.

Der er kun een metode: Øvelse, øvelse, øvelse og endnu mere øvelse :-)

http://www.wikihow.com/Blur-the-Background-of-a-Digital-Image
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
18. april 2011 - 20:31 #6
Poko1
Problemet er bare med chinese crested som er hundene på hjemme siden der har de meget strit hår osv og syntes ikke det blev godt det så det kunstig ud

Milter vil lige prøve dit forslag
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
18. april 2011 - 21:51 #7
Det er det her jeg er ude efter.. det er noget nemmer dog blurer den bare ikke nok nogen forslag?

http://www.home-photo-studio.com/les06.php
Avatar billede milter Ekspert
18. april 2011 - 22:35 #8
Ja, jeg har et forslag, og det står i #5.

Sorry, men det kræver altså en del mere end 1 time og 20 minutter at lære den slags :-)
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
19. april 2011 - 11:36 #9
Ja har set dit forslag milter, men hvis du ser hvad det program gør i forhold til din ide...  i følge din ide skal jeg tegne hele vejen uden om hunden og det bliver ikke særligt pænt da der så kommer kanter osv, alle de strittne hår bliver rigtig grimt, jeg ved godt det tager langtid og lære men jeg er ikke grafiker eller ligne..

Derfor er programmer meget meget nemmer for mig og det ser pæner ud syntes jeg selv da man bare kan tage det plet og køre lidt rundt med omkring hunden.. Så jeg jeg tænker er om photo shop eller paint shop pro har denne mulighed eller et helt 3 program, det program jeg har fundet søre bare ikke bagrunden nok.
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
19. april 2011 - 11:36 #10
*Sorry programmet
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2011 - 12:06 #11
Alle billedredigeringsprogrammer har funktionen "Blur", og alle har også det, som kaldes "Lasso-tool". Forskellen ligger i, hvor meget man i hver enkelt kan modificere deres virkninger, altså f.eks. hvor meget et billede skal "blurres" eller hvordan overgangen mellem de to sider af lasso-linien skal behandles med f.eks. "feather-funktionen" for ikke at se kantet eller strittende ud.

Resultatet afhænger i høj grad også af udgangsmaterialets art. Hvis f.eks. en hund på billedet står meget klart adskilt fra omgivelserne (f.eks. en sort hund mod lyse omgivelser), er det lettere, end hvis dens farver ligner dem uden for dens krop.

Så, kort sagt, man kan ikke foreslå en standardindstilling, som vil virke godt på alle billeder. Personlig erfaring med programmet er som regel den eneste vej frem, og det betyder mange frustrerende forsøg, indtil man pludselig har fattet sammenhængen mellem de forskellige værktøjer og deres indstillinger.

Jeg har selv arbejdet med Paint Shop Pro de sidste 10 år og har nu kombineret det med et par andre, men Photoshop Elements er også godt. Hvis du inderligt ønsker at lære et bestemt program, så gør som alle andre: Start med at købe en bog om det, brug den sammen med anvisningerne i selve programmet og gå så igang :-)
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
19. april 2011 - 12:29 #12
De eneste jeg skal bruge det til er på denne hjemme side (chinese-by-storm.com) under vores hunde hvor jeg vile sætte et billede ind af hver hunds hovedet med blurre baggrund for at det ikke ser så forstyret ud

og vi snakker jo om hunde der ser sådan ud med håret og osv.

http://www.google.dk/search?um=1&hl=da&biw=1090&bih=548&site=search&tbm=isch&sa=1&q=chinese+crested+dog&aq=3&aqi=g5&aql=&oq=chinese+crested

Derfor ville programmet oven over være godt nok, det bliver bare ikke blurret nok.. det drjerer sig om 5 billeder der skal laves.. hvor det ene med tiden skal laves om da det kun er hvalpe billede nu
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2011 - 13:12 #13
Det program, du linker til, har kun valget mellem "Blur" eller "Blur more". Bedre programmer som PSP eller Photoshop giver dig mulighed for selv at regulere blur meget mere.

Du kan eventuelt få lidt mere effekt ved at kigge på det, som på dit link omtales med:

"4. Use the control panel for the history brush to regulate the brush, transparency, and hardness."

Mere "hardness" giver mere effekt, og mindre "transparency" giver (formentlig) også mere effekt, men prøv dig frem.
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
19. april 2011 - 13:25 #14
Okay det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem, men photoshop har ikke muligheden for at gøre det sammen som det andet program uden jeg skal tegne hele vejen rundet er det rigtig?
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2011 - 13:39 #15
Med Photoshop og andre programmer kan du det samme, også uden at tegne rundt om det først. Det er funktionen "Brushes", du skal lede efter og læse om i vejledningerne.
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
19. april 2011 - 13:58 #16
Okay jeg prøver og kigge på det når jeg kommer hjem :)
Avatar billede Weberen Nybegynder
21. april 2011 - 01:08 #17
Hey, hvis du vælger den funktion der hedder "Magic Wand Tool" Bind til den er "W"
bliver nok svært hvis man ikke kender det.

Sådan kan det komme til at se ud med den brugte omkring 5 min på det så self ville det kunne laves bedre http://peecee.dk/upload/view/302651

måske er det her til hjælp.

http://www.graphicmania.net/photoshop-blur-filters-tutorials/

eller

http://www.picturecorrect.com/tips/how-to-radial-blur-the-background-of-a-photo
Avatar billede Maja-Emilie Nybegynder
03. maj 2011 - 09:47 #18