Avatar billede Unlimet Nybegynder
14. april 2011 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatere bios til Medion computer.

Hej.

Jeg vil gerne installere 1GB RAM på min computer der allerede har 1GB RAM. Bundkortet understøtter 2GB men når jeg prøver at tænde den efter at have sat det ekstra ram i, er skærmen bare sort. Computeren tænder op men der sker intet på skærmen.
Jeg søgte lidt på nettet og fandt ud af at det muligvis kunne være at jeg skulle opdatere min Bios. Jeg har en Medion model: pc mt 7 og art nr. 10010139. Jeg søgte på selve Medions hjemmeside og fandt da også en opdatering til min computer. Der hvor jeg rammer problemer er under selve opdateringen af Bios.
På medions hjemmeside skriver de.

Bios opdatering til MS 7255 mainboard.
Denne opdatering er kompatibel med MS 7255 V 1.2 mainboards uden 1394IEEE interface
+++Instruktion i opdateringen af BIOS+++

1. Udpak den downloadede fil til en mappe på partition D: på deres harddisk.

2. Genstart herefter Deres computer med CD'en "Application & Support" i drevet.

3. Ved MS Windows CD-Rom Boot-menuen vælg da: "Boot from CD-Rom"

4. Tryk straks herefter, hurtigt på F8-tasten.

5. I Windows opstartsmenuen vælg da: "Safe Mode Command Prompt Only".

6. Til sidst skal De eksekvere autoexec.bat filen, som kan findes på partitionen C:\ i mappen, som angivet i pkt. 1

7. Start opdateringsproceduren ved at trykke på en given tast.

8. Efter BIOS opdatering bedes De genstarte computeren

Det er i punkt 6 jeg går i stå. Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal skrive her da der bare fremkommer teksten a:\
Jeg har derefter prøvet bare at skrive autoexec.bat men skærmen bliver herefter bare sort bortset fra en lille blinkende streg oppe i venstre hjørne. her skal det siges at jeg ikke kan trykke på noget.

Det ville virkelig være perfekt hvis der er nogle der gad hjælpe mig hurtigst muligt :)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2011 - 11:40 #1
ved a:\
skriv c:\
så vil der stå c:\
skriv autoexec.bat
Avatar billede Unlimet Nybegynder
14. april 2011 - 11:45 #2
Når jeg skriver : kommer \ frem i stedet
Avatar billede Unlimet Nybegynder
14. april 2011 - 11:50 #3
Undskyld. i stedet for \ kommer > fred når jeg prøver at skrive :
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2011 - 12:23 #4
det kører uden opsat dansk tastatur, så det er standard (=us).
: er [Shift][Æ]
\ er på ['] (tasten til højre for [Ø]
Avatar billede Unlimet Nybegynder
14. april 2011 - 12:52 #5
Så fik jeg det endelig klaret. mange tak for hjælpen :D
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2011 - 12:59 #6
håber, du får din ram til at køre...
Bare luk denne tråd (=accepter dit eget svar)