Avatar billede Slettet bruger
08. april 2011 - 15:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjern .php fra URL .htaccess

Hejsa.

Jeg laver en hjemmeside, hvor jeg godt kunne tænke mig, at når man trykker på "forside" (index.php), så kommer adressen: www.mitdomain.dk/forside/

I stedet for: www.mitdomain.dk/index.php

Samtidigt, så skal man heller ikke kunne se "mitdomain.dk/index.php" nede i bunden af browseren når man holder over linket. Man skal bare kunne se: www.mitdomain.dk/forside/

+ At når man så er i www.mitdomain.dk/forside, så skal man ikke kunne trykke på forside igen også få adressen: www.mitdomain.dk/forside/index.php.

Men bare www.mitdomain.dk/forside/

Et godt eksempel på en side der har det på denne måde er: www.jau.dk

--
Min .htaccess fil er i øjeblikket tom!

Jeg håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2011 - 17:41 #1
Er der ikke nogle der kan hjælpe? :-)
Avatar billede showsource Seniormester
13. april 2011 - 11:57 #2
Det nemmeste, både for dig og apache, er vel en standard rewrite, hvor du så fra en fil finder ud af hvilken fil du vil include.
http://forums.devshed.com/apache-development-15/mod-rewrite-guide-common-requests-267522.html
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2011 - 12:36 #3
Hej ShowSource.

Jeg forstår ærlig talt ikke hvad du mener.

Jeg ved intet om Apache overhovedet. Kan du evt. fortælle lidt mere?

Og det link du har sendt, hvilket eksempel er det jeg skal kigge på? Så vidt jeg kan se, er der ikke nogle guides til, hvordan man fjerne *.php..

Mvh Sebastian
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2011 - 22:33 #4
Jeg har fundet ud af det