Avatar billede Kalre Nybegynder
04. april 2011 - 16:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

formatere computer?

Hejsa, jeg står med en computer som ikke har det så godt, og kunne godt tænke mig at starte på ny med den - atlså bare kører på en frisk med kun styresystemet liggende. Computeren kører med windows vista, som den havde da den blev købt(der fulgte desværre ikke nogle cd'er med). Mit spørgsmål er så om jeg på en eller anden måde kan rense systemet uden at slette styresystemet? eller om der er nogen som kan anbefale nogle nemme guides til crackede styresystemer? Hvis det hjælper ligger jeg også inde med en windows 7 disc til min normale computer, jeg ved ikke om jeg kunne installere den, og så bare indtaste en et falsk activation code, og kører med uægte windows?

NB: har ikke mulighed for at bruge penge på et nyt styresystem
Avatar billede larsini Seniormester
04. april 2011 - 16:30 #1
her på domænet kan du ikke forvente at få vejledning til at begå ulovligheder
Avatar billede Kalre Nybegynder
04. april 2011 - 16:36 #2
det forventer jeg skam heller ikke, jeg ville allerhelst at jeg bare kunne formatere min computer men beholde mit styresystem (som jeg jo har betalt for men ikke har fået CD'er til)
Avatar billede magic-mouse Novice
04. april 2011 - 16:40 #3
Kontakt producenten af computeren og spørg efter skiverne.

Der er vist (er ikke sikker) noget på forbrugerrådet med at der skal leveres CD'ere med hvis der sælges et OEM OS
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2011 - 16:59 #4
Har du en partition der hedder recovery eller backup?
Avatar billede showsource Seniormester
04. april 2011 - 17:03 #5
Eller nok mere et program, "recovery" som kan lave et backup af system som comp blev født med.

og ellers, så prøv en ubuntu (linux) !
Avatar billede Kalre Nybegynder
19. april 2011 - 21:28 #6
jeg endte med at købe en windows 7 disk, tak for alle svarene.