Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
31. marts 2011 - 14:42 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hurtigere end NTFS ?

Er der nogle filer, som er hurtigere at formaterer harddisken med, end NTFS -

Skal installere Windows7
Avatar billede haverslev Novice
31. marts 2011 - 14:46 #1
Til W7 er det eneste rigtige NTFS filsys.
Avatar billede Blandy Praktikant
31. marts 2011 - 15:43 #3
Det vil være hul i hovedet at bruge et ældre filsystem, bare fordi det er hurtigere at formater med. Desuden tager det kun 2 min at formater med NTFS, hvis man bruger express formatering. Så det gør ingen forskel om du f.eks gør det i Fat32
Avatar billede glvi93 Nybegynder
31. marts 2011 - 15:57 #4
læs lidt om ubuntu, ubuntu bruger kan bruge andre filsystemer end windåse. fx. ext3 ext2 for at nævne nogle få.
Avatar billede haverslev Novice
31. marts 2011 - 16:01 #5
Det er jo ikke kun et sort/hvid spørgsmål om "hurtigere" at formatere, der er jo et også et "liv" efter at man har formateret og installeret W7 i f.eks Fat32 i stedet for NTFS - der kan man f.eks ikke håndtere filer over 4Gb, FAT32 understøtter ikke rettigheder på filniveau osv.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Comparing-NTFS-and-FAT-file-systems

http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
02. april 2011 - 11:14 #6
Tak, kom med svar, så I kan få points ...

Holder mig til NTFS
Avatar billede glvi93 Nybegynder
02. april 2011 - 15:15 #7
ping
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2011 - 19:11 #8
glvi93 > er det ikke lige frækt nok med et svar fra din side -
UBUNTU som filsys på en windows 7 - LOL
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 07:38 #9
??
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
04. april 2011 - 08:15 #10
Flere, der vil have points ?