Avatar billede speedpete Nybegynder
31. marts 2011 - 11:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

The file is possibly corrupt. The file header checksum does not match the computed checksum

På en bærbar Fujitsu Esprimo Mobile VS5535 (Vista Home Basic):

Om morgenen (altså når pcen har været slukket i lang tid), kommer

"The file is possibly corrupt. The file header checksum does not match the computed checksum"

Den har ellers lige fået skiftet bundkortet af Fujitsu, men jeg tænker der måske er noget RAM eller HDD, som ikke er til at skanne sig til (jeg har prøvet, men det er jo en periodisk fejl).

Jeg har installeret ubuntu fra wubi-installer.org, således at linux styrer opstarten. Det kvalte en anden fejlmeddelse om BOOTMGR is corrupt, men den ovenfor omtalte fejl kommer stadig. Jeg slukker så bare computeren, tænder den igen, og så kommer den liv i den.

Jeg har også prøvet at reinstallere windows, køre bootrec.exe fra recoverycden, skannet hele harddisken med producentens egen skanner, og hvad ved jeg.

Så jeg vil tro det er en HW-fejl af en slags, så jeg vil bare høre, om andre har oplevet denne

"The file is possibly corrupt. The file header checksum does not match the computed checksum" som en peiodisk fejl?
Avatar billede speedpete Nybegynder
31. marts 2011 - 21:58 #2
..
Avatar billede speedpete Nybegynder
31. marts 2011 - 21:59 #3
jo, jeg har prøvet google til bevidstløshed. Jeg ville bare høre, om nogen er stødt på det som en PERIODISK fejl, muligvis afhængende af computerens temperatur.
Avatar billede speedpete Nybegynder
15. april 2011 - 08:50 #4
Jeg endte med at sende den til reparation