Avatar billede Centiqube Nybegynder
31. marts 2011 - 10:22 Der er 4 kommentarer

Nyt Grafikkort? hjælp!

Hej Eksperter.

For et par dage siden brændte mit grafikkort desværre sammen..
Da jeg sad og kiggede på nettet efter et nyt grafikkort fandt jeg ud af at der er meget at vælge imellem.

Jeg ved desværre ikke hvilket motherboard jeg har i. men jeg er rimelig sikker på at mit grafikkort var et GeForce 9800 GT 512MB.

Problemet er at i mit Motherboard er der ikke særlig meget plads, så det skal være et "Single" port grafikkort(Hvis det giver mening?).

Nogle som enten kender et godt grafikkort som kunne passe der i?, Det skal være godt til gaming og til en fornuftig pris(Jeg er på SU).

Eller kunne man måske får et slagt forlænger stik?, som jeg kunne sætte i Motherboardet og op til mit grafikkort, og så selv sætte det fast med fx Kabel bindere? :)..

- Thomas Jensen

P.S Jeg er ikke det store computer Geni, og håber i kan bære over med min uvidenhed! :P
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2011 - 10:30 #1
hvad med at låne en af microsoft indtil du får råd

https://connect.microsoft.com/site1197

se under kontakt os du er i deres gruppe

m.v.h
Avatar billede Centiqube Nybegynder
31. marts 2011 - 10:48 #2
Mange tak for rådet, men har allerede en bærbar, problemet er bare at det her er den computer jeg bruger til gaming, og da jeg er strandet i en meget lille by uden forfærdelig mange fritids interesser, så kunne det være rart at få den op og køre snart ;D

- Thomas
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2011 - 11:26 #3
brug kommentar når du skriver herinde
svar er til lukning af spørgsmål til egen fordel
svar er til point givning til anden hvis du opnår noget

vent på en spil nørd med forstand på nye graffikkort

jeg roder mere med når de får windows til at lave problemer

m.v.h
Avatar billede glvi93 Nybegynder
31. marts 2011 - 16:25 #4
Det vil komme an på hvilket styresystem/driver du vil bruge til dit grafikkort, og hvilken opløsning dit grafikkort skal holde til. Hvis det bare skal være til Win7 og skal kunne køre Prototype, Crysis uden at brænde sammen ville jeg gå efter NVIDIA GeForce 6800 GT eller AMD's modsvarende grafikkort, til gengæld hvis du skal have nyt grafikkort skal det også passe til dit motherboard, det er nemlig forskelligt hvilke grafikkort der passer til dit motherboard .. hvis du skifter motherboardet ud, skal du sandsynligvis også skifte en hel del af dit hardware ud .. hvis du kunne fortælle hvilken model pc du har kan jeg godt finde ud af en nemmere løsning. der er også nogle enheder som kan konfigurere hvilken opløsning grafikkortet kan tage (DVI Splitter).
det kræver til gengældt at grafikkortet kan holde til det hvis du vil have flere skærme koblet til skal man enten have et rigtig godt grafikkort, eller flere grafikkort koblet til motherboardet .. motherboardet skal tilgengæld også kunne holde til det.