Avatar billede LiseM Novice
30. marts 2011 - 16:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installation af Windows 7 SP1

Jeg har - hidtil forgæves - prøvet at downloade SP 1 til Windows 7.

Jeg har kigget på spm. http://www.eksperten.dk/spm/934268 og er nu blevet lidt i tvivl om, om det overhovedet er nødvendigt for mig at installere den. Jeg er i forvejen fuldt opdateret, så vidt jeg ved.

Spørgsmål 1: er det nødvendigt at installere den?

Spørgsmål 2: på http://www.eksperten.dk/spm/934268 foreslår haverslev en procedure med at køre ccleaner først og angiver linket http://www.ccleaner.com/. Men her kommer to muligheder:

Version 3.05.1408 (2,978 kb)
- Download from FileHippo.com
- Download from Piriform.com

Hvad skal jeg vælge?
30. marts 2011 - 17:33 #1
Mht www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

- Download from FileHippo.com
- Download from Piriform.com

Begge er det samme...

Du skal KUN KUN vælge [CCleaner] - ikke nogle af de andre 'lokkemads' programmer på siden!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2011 - 17:36 #2
2: Piriform
1: Har du pc til at hente opdateringer automatisk burde du få "tilbuddet" om at hente sp1 på et tidspunkt.
Avatar billede LiseM Novice
01. april 2011 - 15:42 #4
#3:

Sorry. I første om mener jeg downloade. Jeg har forsøgt 3 gange. Den stopper på 77% med fejlmeddelelsen 80072EE2. Windows Updates hjælp siger, at det kan skyldes, at Windows-serveren er overbelastet. Men det burde den vel ikke være hele tiden?!
02. april 2011 - 22:35 #5
Prøv lige igen...

Jeg har lige DL pakken to gange to forskelluge tidspunkter = 100% igennem...
Avatar billede LiseM Novice
03. april 2011 - 16:36 #6
Når jeg starter downloaden, går den i gang ved de 77%, som den er nået til.

Det kunne vel være hensigtsmæssigt at slette det, der er downloadet, starte på 0 og se, om det går godt. Men hvor p..... finder jeg lige det, der er kommet ned??
03. april 2011 - 18:49 #7
... du vælger vel [Gem som...] ?
03. april 2011 - 18:52 #8
Præcist hvilken 'pakke' downloader du ?
Avatar billede LiseM Novice
04. april 2011 - 17:43 #9
#8:
Pakken: Windows 7 Service Pack 1 til x64-baserede systemer. Jeg kører med Windows Update aktiveret, og det er derfra, at jeg forsøger at downloade.

#7:
Når man starter på at downloade via Update får man ikke muligheden for [Gem som] eller [Kør]. Så nej, jeg vælger ikke [Gem som].
04. april 2011 - 17:57 #10
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda

[7601.17514.101119-1850_Update_Sp_Wave1-GRMSP1.1_DVD.iso]

(Ved godt den er lidt småstor, men har det hele...)

Den kan du 'brænde' ud på en DVD - som ISO fil!

Eller 'pakke' den ud med passende udpakke program ->

* setup.exe
* windows6.1-KB976932-ia64.exe
* windows6.1-KB976932-X64.exe
* windows6.1-KB976932-x86.exe

og derfra køre [Setup.exe] og følge guiden...

---

Altså ikke noget med WindowsUpdate at gøre ...
Avatar billede LiseM Novice
10. april 2011 - 16:59 #11
Nu er jeg nået så vidt, at jeg har valideret min Windows-software.

Så er jeg "bare" i tvivl om, hvordan jeg gør resten. Hvad er fx. "et passende" udpakkeprogram?

Jeg er absolut ingen ørn til det her, så jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal foretage mig.
10. april 2011 - 17:13 #12
[Ultraiso] ->
www.ezbsystems.com/ultraiso/download.htm
www.ezbsystems.com/dl1.php?file=uiso9_pe.exe (Direkte)

Download og installer.

Den kan vise indholdet i en *.ISO fil OG give mulighed for at 'pakke' filerne ud til valgfri mappe...
Avatar billede LiseM Novice
17. april 2011 - 21:06 #13
#12

Øhhhh

Hvordan gør jeg det med *.ISO fil og hvordan vælger jeg så, hvilke filer, der skal pakkes ud??
17. april 2011 - 21:27 #14
* Åbn omtalte *.ISO fil med UltraISO programmet.
* Pak ud/træk/flyt alle filerne i listen til et sted du kan finde igen i næste linie.
* Ud af UltraISO programmet.
* Find og kør [setup.exe] som du 'pakkede' ud før...
Avatar billede LiseM Novice
01. maj 2011 - 16:39 #15
karise_larry:

Mange tak for alle dine input. Det er ikke lykkedes for mig. Dog skal det siges, at jeg endnu ikke har prøvet dine .ISO tips.

Af personlige årsager har jeg desværre ikke tid til at gå nærmere ind i det foreløbig. Så jeg bliver nødt til at lukke dette her nu. Håber, at jeg kan vende tilbage en anden gang.

Mvh
01. maj 2011 - 16:54 #16
Jeg lægger et [svar] under alle omstændigheder ...
Avatar billede LiseM Novice
29. juni 2011 - 11:38 #17
Håber at finde en eller anden, der kan hjælpe mig på et tidspunkt. Men lige nu må jeg hellere lukke. Tak for hjælpen.