Avatar billede Charlotte65 Nybegynder
29. marts 2011 - 15:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IE8 fryser efter 4. aktive vindue

Hej :-)

Når jeg har 4 aktive browsere kørende, så fryser min pc 100% og jeg kan kun lukke den via ctrl-alt-delete.
Samtidig kan jeg høre at min pc's "omdrejningstal" i den grad stiger helt vildt. Lyder næsten som en støvsuger som er stoppet.

Jeg har IE8 og kører Windows XP.

Jeg har googlet mit problem - og kan se at mange har diverse fryse-problemer med IE8, men jeg kan ikke lige finde et problem svarende til mit eget.

Jeg har kørt virus-test på min pc - uden ønsket virkning.
Min pc. er stationær, men står frit oppe på et bord og føles ikke brændende varm.

Det har ingen betydning hvorvidt jeg har andre programmer kørende. Problemet er kun aktuelt ved Explorer8.

Jeg har 49,1 GB ledig plads (ca. 20-22%)så det burde ikke være det.

Håber på hjælp :-)

Bedste hilsner fra Charlotte
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2011 - 15:52 #1
i browseren foroven
funktioner-internetindstillinger-avnceret-nulstil

det har du prøvet ikke

deaktiver dine tilføjelses programmer sæt dem til en efter en til synderen melder sig

m.v.h
29. marts 2011 - 17:05 #2
Velkommen til E. ...

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede Charlotte65 Nybegynder
29. marts 2011 - 18:44 #3
Hej Treatmenice.
Gik i avanceret og valgte "reset", lukkede IE og startede den igen. Det gjorde desværre ikke noget forskel - men du havde ret i at det ikke var noget jeg havde forsøgt :-)
V.h.
Avatar billede Charlotte65 Nybegynder
29. marts 2011 - 18:48 #4
Hej Karise_larry.
Tak for dit svar.
Jeg gik din liste igennem, dog uden held.
Troede dog lige at det var lykkedes, da jeg endte med 5 åbne stk. explorer. Desværre var alle frosset fast - og jeg fik den sædvanlige besked "not responding".
Kunne samtidig høre at den stadig var gal, idet min PC lød som en bil der kørte 100 km. i timen i andet gear.... ;-)
V.h.
Avatar billede Charlotte65 Nybegynder
29. marts 2011 - 18:49 #5
Treatmenice...... beklager.... jeg fik ikke takket for dit svar.
Tak for dit svar :-)
V.h.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 07:39 #6
min erfaring med ie8 er at den havde en skjult fejl og kan godt huske jeg bandede over den

men det har noget at gøre med dien filføjelses programmer
deaktiver hele skidtet og sær dem til en feter en tuil syndren ligger der

du kan desværre ikke opdatere til version 9 der virker perfekt
det er ikke muligt endnu i xp

http://support.microsoft.com/mats/ie_freezes_or_crashes

peter brun kunne du kontakte
han er ganske skrap til det her

http://peter.mpbrun.dk/tips-og-tricks/

http://www.winhelponline.com/
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 08:12 #7
deaktiver hele skidtet og sæt dem til en efter en til synderen ligger der

går af og til lidt stærkt
Avatar billede Charlotte65 Nybegynder
30. marts 2011 - 08:24 #8
Er det nok at "disable"? eller er det nødvendigt at "remove"?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 09:05 #9
du deaktiverer dem

du behøver ikke fjerne dem - det gør du ved det der ikke virker
Avatar billede Charlotte65 Nybegynder
02. april 2011 - 22:22 #10
ØV... der er ingen virkning overhovedet :-(
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 07:32 #11
nulstil din browser

foroven i browseren-funktioner-internetindstillinger-avanceret-nulstil -nulstil

m.v.h
Avatar billede Charlotte65 Nybegynder
28. april 2011 - 17:06 #12
Hej.

Din løsning giver mig nu mulighed for 5 åbne vinduer, før skidtet går ned. Stopper tråden her.

1000 tak for hjælpen :-)

M.v.h.