Avatar billede simzone Nybegynder
29. marts 2011 - 12:01 Der er 6 kommentarer

Netværk,så man kan spille spil sammen.

Jeg vil gerne kunne spille spil sammen med mine venner.
Men siden port 80 kun er åben, er det ikke muligt.
Men så vil jeg høre om hvordan man laver sit eget private netværk fra computeren så vi kan spille sammen over LAN ?
Både MAC og PC er tilgængelige hvis det gør nogle forskæl.
De spil vi gerne ville kunne spille er:
Warcraft 3
Counter Strike: Source
Left 4 Dead 2

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede magic-mouse Novice
29. marts 2011 - 12:16 #1
Findes der en router ?
Så er det bare at koble kablet i computeren, den finder selv instilningerne fra DHCP'en.
Porten i routeren er udadtil så internt er der ikke noget problem med porte.
Avatar billede glvi93 Nybegynder
29. marts 2011 - 12:31 #2
jeg kan ikke se problemet, hvis du har dine spil til at streame fra port 80 (som de egentlig helst skulle).
Avatar billede simzone Nybegynder
29. marts 2011 - 15:51 #3
Nej der findes ingen router, det skal helst kunne lade sig gøre via et trådløst netværk.

Jeg ved ikke om de streamer igennem port 80, men hvis de gør, så er det ikke muligt at spille igennem der.
Avatar billede bobiboblolo Nybegynder
29. marts 2011 - 15:54 #4
Spil streamer ikke altid fra http porten de streamer også tit fra deres egen port som Warcraft3 som streamer fra port 3723, men de andre spil streamer fra 80 (mener jeg)

Hvor er det i skal holde det? (hos en af jer, på en skole eller?)

Og har i adgang til at modificere portene?
Avatar billede InYourFace Nybegynder
30. marts 2011 - 17:03 #5
LogMeIn Hamachi
Du kan lave et netværk, så i kan spille lan.
Virker altid for mig
Avatar billede glvi93 Nybegynder
31. marts 2011 - 16:03 #6
Garena er et godt udgangspunkt hvis man ikke vil betale for at kunne spille online.